Summa sidvisningar

söndag 29 januari 2012

Kiss och Bajs humor

Välsignade söndag. ..... Vaknade till doften av kaffe i köket.... varmt och "moijjut" under täcket... låg och drog mig en bra stund... Kan tycka det är en gudagåva att få ligga och göra det... Dagen har varit rätt kall.... -13 på ett ungefär och ME LIKE! Vi var ut på en promenad med hunden och sen for vi in YES! Kanske jag sagt att jag tycker om att vara där. Lade ner lite extra tid på maten idag också... då man har tid... och i mitt fall lust.... vi lagade grisytterfile under currytäcke i ugn och hasselbackspotatis till, bärkvarg till efterrätt.... rätt bra faktist.

Nu väntar en av två vaknätter på jobbet. Har några semesterdagar i sikte så det känns att det skulle behöves nu faktist. Planet mot Åland lyfter Onsdag så då far jag och laddar lite skratt och kraft. På tal om lite skratt.... Jag tänkte på en sak...

Tittade barnprogarmmen med Emma häromdagen och jag såg nog ett nytt program som jag inte riktigt vet hur de tänkte.... programmet heter Kiss och Bajs.... och nog för att det är väldigt populärt och orska till mång skratt i barnaåren men det här var nog tror jag bland de värsta jag sett. I programmet sitter tre personer En heter kiss... och han ÄR kiss! Iklädd en gul dräckt som ska förställa en kiss-stråle, sen en brun rund dräckt... med hål för ansikte armar och ben... får jag presentera: Bajskorven... och sen det värsta.... en sitter med en enorm stjärt på huvudet och hans uppgift lär vara bla. annat att göra prutt ljud.... Kan verka lite skojigt men hur de människorna kan värdigt sitta där med sina kostymer och seriöst hålla ett barnprogram är för mig en gåta.

Jag kan bara tänka mig om man träffar en av dem på stan och någon frågar vad de jobbar med... "nåjaaa... jag jobbar som kiss-stråle".... eller" Jaa jag har börjat min sprillansnya karriär som bajskorv".... Eller... "Nääe... ja frilansar som stjärt... och det ger mig såå mycket". Ni kan se en länk till programmet härnedan...



och sök efter denna själv... så får ni se... STJÄRTEN!
http://svtplay.se/v/2680307/pruttigt

Jag får bilden i huvudet av en arbetsförmedling dit man kanske kommer in... har varit arbetslös ett tag och pengarna börjar tryta... och man säger att "Jag kan ta vad som helst bara jag får jobba".... Och sen säger tanten bakom disken... "Men duu.... vi har faktist ett jobb ledigt... som stjärt. Du ska bara sitta med i ett tv program med en enorm STJÄRT på huvudet... inget annat.... jaa... kanske också prutta litegrann men det grejar du säkert... Jobbet skulle passa dig precis."..
Och jag kan slå vad om att hade man inte dåligt självförtroende från förr så får man. Tiderna när man tittade på informativa program som "från A till Ö", fem myror... och liknade de kommer dessvärre inte tillbaka. Tänk om min dotter växer upp och kanske tänker att hon ska bli så lärd och studera hårt så hon en dag ska kunna bli en enorm bajskorv... det är ju hemskt... Jag vet inte hur de tänkt. Den som övervakar var som visas på tv måste ha varit sjuk just den dagen...

Hmmm... det om det... måste duscha innan jobb så jag måste skriva mer en annan gång. Många har anmält intresse till lotteriet och det är ju kul... ni hinner med de som vill ännu, drar vinnare nästa veckas söndag. Har en massa ideer olika saker som passar åt olika av de anmälda ..hmmm... spännande värre... jaa jag glömd nästan... duscha var det ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar