Summa sidvisningar

lördag 3 december 2011

Tidsoptimist..... och julkänsla...




Favorit i repris kan man ju säga .... har ju delat med mig av denna sången på naamakirja också men jag tänkte återge den här igen.... Laleh... Jag bara älskar den här låten....
Jahaa... annars då... vi är inne i andra adventshelgen... för min del fylld med jobb.. mitt i vak, d.v.s. sovit idag efter natten 1/2.... ska bege mig dit igen kl 21 ikväll... Min lott i livet att alltid vaka helgen verkar det som... men jag klagar inte... man får ju alla tillägg då så pengar behövs ju.
Vi närmar oss jul med stormsteg och just den tiden bara älskar jag.. skapa stämning... ljus... tomtar, fönsterbelysning... pepparkaksdoft i huset... varm stämning... kärlek..... Jag kunde vara ledig hela december och bara vara hemma och gotta mig i alla julsakerna... flytta lite tomtar en dag och baka lite jultårtor och bara vara så där härligt "julig".... Just löööv it! Sen när det gäller julklappar är jag inte så besatt att köpa mycket och dyrt utan jag tycker att en handgjord julklapp är roligare och mera betydelsefull att ge bort.. den som får den vet at jag satt lite tid och tanke på just dem... det lilla kruxet är ju att jag samtidigt är en tidsoptimist vad gäller hur sent man ska börja med projekten... så sent som igår kom jag på en ny ide till julklapps som kräver lite tid att göra klart... och samtidigt ha tre olika halvfärtdiga projekt på gång....Kommer säker också att komma på en sista ide nån dag innan jul också... Men sån är jag... kommer på allt sent och allt görs i sista minuten men sen ger jag järnet och sitter sent nån kväll innan jul... och stickorna blir röda.... men jag blir för det mesta alltid klar i tid....

Fick ännu ett projekt i helgen.... då Emma kom hem igår och var lite ledsen för att hon i deras teater i skolan skulle hon ha en roll som hare... och hon hade fått en dräckt liknande en höna för att de inte hade så många dräkter kvar... Hon sa att hon helst inte skulle vara med för att hon skäms så att vara på scen som hare men vara utklädd till höna... Pojkarna hade skrattat och i och med det hade de nog "skitit i det blå skåpet " .... Ingen ska skratta åt min dotter om jag ändå kan fixa det, så nu påbörjas projektet "Hare-dräkt" hos Johnsons... Letade tyg i Jeppis igår men hittade inget tyg... men hittade en fleecefilt på Halpa Halli så den tänkte jag klippa sönder och förtrolla.... Nu återstår endast detaljen ... att man borde ju kanske kunna sy också... det tänkte jag ju inte på förrän jag kom hem med det tänkta tyget... men jag får väl göra som förr med sömnaden.... "MAMMAAA...Hjälp!"
Vi får se hur den blir.. men det kan jag garantera ...den 14 .12 stiger min dotter upp på scenen i en hardräkt ...sanna mina ord!

1 kommentar:

  1. Jag tror att hardräkten blir bra. Svåraste momentet tror jag blir att förstora mönstret så det passar. Själva sömnaden klarar du nog.

    SvaraRadera