Summa sidvisningar

onsdag 14 december 2011

Semester och julfest.....

Jaja.... 14.12 redan ... det närmar sig jul... Jag har inte skrivit på ett bra tag.... så jag ska försöka uppdatera mig... Har just nu några dagar efterlängtad semester. ... höll på att bli så där ordentligt trött... så det är skönt att bara tänka på sig själv och sin egen familj ett tag.
Jag ska försöka ställa färdigt rätt långt till jul och jag är på god väg Ska också bara insupa julefriden... älskar denna adventstid.. man hinner med det man hinner och allt det andra är inte hela världen. . Nästan alla julklapparna är fixade så det känns bra... Johan var ledig från sitt jobb idag så vi passade på att ordna barnvakt åt Emma en stund så vi kunde fara på tumis och fixa det sista åt vår dotter. Vi visste vad vi skulle ha så det var bara att hämta. Sådana gånger går det bra att ha med Johan till stan, vi skulle vara hem till kl 12 så det var minutscema... 10:25 Halpa-Halli, 10:50 Prisma.....

På eftermiddagen hade Emma kompis hit och jag hade förmånen att få gå på "skönhetssalong".... Jag fick en näve knappar i handen som skulle användas som pengar.... Sen blev jag stylad värre... Jag fick nagelvård, sminkning och håret fixat.... De två flickorna var så engagerade så man blev nästan full i skratt över deras entusiasm, Men jag önskade i mitt stilla sinne att ingen skulle komma objuden till oss sen jag var färdig... DE tyckte jag såg finfin ut men ... njaa... inte riktigt min stil kanske... Jag hade upp håret i hårband på tre osymetriska ställen.... diadem.... ögonskugga...och tjockrosa läppstift... och som grädde på moset ett enormt pärlhalsband... det var SÅÅ jag... och allting kostade 100 euro, det vill säga två rosa knappar och en grå... Johan ropade från rummet inntill att va dyrt det blev för dig de hade bara krävt 5,20 euro( två gula knappar) av honom.. Jag ifråga satte prisskillnaden av flickorna men Emma bara knyckte på axlarna och sa att sminket kostar... Jyst så... Sminket kostade 94,80 jisses... hon borde bli affärskvinna hon.....

Kvällen skulle tillbringas på julfest i dotterns skola, och till jul önskar jag mig en locktång... som tar två sekunder att värma upp och sen som man bara strycker över håret och sen är allt klart. Emma ville ha lockar, .... allt väl med det men hon orkar inte vänta tills jag är färdigt så vi är alltid lite osams innan vi är färdig... Nåja ...lockar i håret och finklänningen på och vi drog iväg. Ett fint program i en underbar skola med underbara lärare, jag hade då inte i min skola sådana lärare som klär ut sig i de töntigaste kläderna de hittar och dansar fullt ös på scen till "Electropop".... De bjuder så alldeles på sig själv så det är riktigt roligt att se. Teatern som hare gjorde hon suuper... stolt mamma...
Jag ser min dotter titta bakåt allt emlellan för att söka ögonkontakt och jag bara fick en sådan känsla att jag är så glad att jag lever och får följa med henne .... i hennes liv och hennes milstolpar...jaa...och julfest...Hälsa och att få vara närvarande med sina barn är inte alla förunnat...kan verka banalt att vara tacksam för nåt sånt men det grundläggande...LIVET tar man för det mesta förgivet.....Sen ser jag henne söka med ögonen ut i salen och så ser hon mommo och moffa och faffa och fammo och hon tittar nöjd tillbaka rakt fram..de var där... följde med henne på hennes fest... . tänk vilken rikedom hon har... vilket värdefullt sammanhang... en ring av människor som älskar henne.... roligt att de tog sig tid att komma. Jag hade inte den förmånen att få ha min mommo och moffa på mina festen.. men hade jag haft det... kan jag tänka mig att jag också hade svängt mig om allt som oftast och sökt dem med blicken ... och sen jag sett dem.... vänt mig nöjd tillbaka... de satt där....

Hade velat se Ole och Linnea dansa till den här.... NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar