Summa sidvisningar

torsdag 8 december 2011

Mirakulöst friskare.... va fiint!

PRISA GUD.... Nu kommer snön.... Hipp hipp hurraa.... Det är verkligen pricken över i:et i julstäming kan man ju säga.... gårdagen var ingen höjdare. Natten till igår sov jag nada... ont i huvudet och sten-fast i näsan av allt snor.... flyttade på soffan mitt i natten för jag väckte Johan hela tiden med mitt ljudliga snytande.... jätte sexigt där jag satt och snöt mig i min nötta nattlinne...jaa alltså jag snöt mig inte i linnet... jag är nog naturell till läggningen men inte äcklig ändå... jag snöt mig i näsduk påklädd mitt nattlinne... såja... Tur at vi har varit tillsammans såå länge så man kan snyta sig precis så som det känns att man behöver göra... :) Soffan obekväm och klockan ringde 5:30 så det var bara att masa sig upp.. lite stegring hade jag men for ändå.... Johan brukar säga att den gången jag hålls hemma och ringer mig sjuk... då är döden nära...
Dagen tillbringades i en tunna... åtminstone kändes det så... hörde nästan ingenting.... Kom mig igenom dagen... lyckades hämta Emma från eftis... lyckades även handla lite och sen ....zzzzz..... Emma sa då jag steg upp att hon inte hörde ens vad de sa i tv för att jag snarkade så ... men då sa jag att det kunde inte vara jag för "Damer snarkar inte".... och hon sa... "Det trodde jag också"....:) Kvällen gick i stickandets tecken.... stickorna börjar bli lite rödare faktist... mitt stickningstemppo har gått upp så där ca 40 %.. med tanke på den korta tiden kvar... men än hinner jag....

Jag frågade Emma vad de tyckte om har dräkten i skolan igår och hon sa bara kort "Att han va fiin".... PUNKT.... Vadå bara fiin.... Jag hade lust att veta alla detaljer och helst en sån där kör som visas på tv om den där kören som bara dyker upp bakom någon och börjar sjunga " "Tack för att du betalat din tv licens...." känner ni till den? Tänk om en kör hade dykt upp på trappan och sjungit ..."Tack för din insats..." Men den enda som kom till oss igår var katten som ville in... Hade velat simma i lite beröm men jag fick nöja med att läraren hade tyckt den var fin.... fin.... jaja..jag hade ju inget emot att sitta hela dagen och kämppa med den... fast jag inte ens är bra på att sy... det kunde jag ju så gärna göra när jag fick ...fiin .... som tack.... Va bra då.... Jag hade gärna tagit emot "Va duktig din mamma är på att sy"... "vilken härlig dräkt din mamma sytt" men ... nej... den var ...fin... Va bra då!. ...fiin...

I natt har jag ingen aning om vilken fe som besökt mig men förkylningen är så gott som puts väck... halsen känns inte alls av och inte alls så snorig idag... och natten har varit mycket bättre... så jag får väl säga tack... till makten högre upp det var "FIIINT". Så nu är jag tillbaka... fit for fight. Jobbart kvällsskifte idag så det är bra som omväxling.

Hittade denna tavla i en butik i Kockola.. och jag bara älskade den... den talade direkt till mig den där och summerade mitt liv på nått sätt... så den kunde jag inte lämna där ... nu pryder den vår hallvägg... Tänkvärt eller hur.... Det är allt..... egentligen är det allt... i livet... gör man allt som står där så lever man "på riktigt"..... så nu försöker jag tänka på den texten varje dag.... Ha en bra dag vänner... lev ...på riktigt

3 kommentarer:

  1. Vilken fin tavla, å jag tyckte faktiskt dräkten var bättre än bara FIN.

    Syns på jobbet ikväll då, min lediga dag förändrades, SS förkyld.....fick hon din månnne...

    SvaraRadera
  2. Börjar du nå ditt mål att sticka lika snabbt som L.S :) Bra att förkylningen gick om. Ha det bra
    / Sara

    SvaraRadera
  3. Ahh... Tjena tjejen... roliga att höra från dig "morsan"... och svaret är noupp....Jag kan ännu inte sticka så fort som L.S men jag SKAA kunna det innan jag kolar vippen... jag tycker man ska ha mål i livet. Jag ska kunna stick lika fort som L.S och skriva på dator lika fort som du... Vi kan köra ett test race nån gång om si så där 5 år.... Hur låter det? Roligt att du läser min blogg...:)

    SvaraRadera