Summa sidvisningar

måndag 7 november 2011

"Snopp-Tröjan"

Har haft en alldeles underbart ledig helg.... och vad som varit ännu bättre än jag kunnat önska är att det var såå härligt grått och trist väder. Jag älskar gråa och lite duggregninga dagar... för då får jag var inne... myslampor på och upp i soffan med min sticksöm eller en bra bok... Vi var bara tillsammans hela familjen, pratade och umgicks. Välbehövligt för hjärta och själ som man brukar säga.

Varit ledig ännu denna måndag och idag har jag haft en tjej-dag med min mamma i Kockola... på shopping.. Kom hem med mera än jag tänkte...men å andra sidan tänkte jag ju det också.. :) Lite kläder åt min man och dotter och nån tröja åt mig... roligt att fara med mamma på stan... Vi har så roligt när det är bara hon och jag. Vi pratar...skrattar...och provar kläder... sen är det tradition att när vi söker matställe så söker i efter det stället där vi får det mest "flottigaste"maten..... och då menar jag fett som nästan rinner... i dag provade vi på en Mega burger på Hesburger... "normalstor Mega-burger" och den var ENORM size.. så vi tänkte att nästa gång ska vi prova på PLUS storlek av Mega burgern.... bara för att se om vi orkar den... Vi var såå mätta när vi ätit färdigt så vi tog kaffe och en ostkaksbit till efterrät... det bara måste man ju om man bara tagit en "normal stor burgare... Det är väl vår humor för att protestera mot bantning och diet former av alla slag... för ett ögonblick bara.

Jag köpte en tröja åt Emma som jag trodde hon skulle tycka om och den ser väl helt gullig och oskyldig ut eller hur.....


Åhneej... det ska ni inte tro... Det blev jag varse när jag kom hem... Hon tittade på den och sa att "Hmmm nåjaa.... Det är ju en Snopp-tröja"..... Jag bara gapade... "ATT VA??
"Jaa... det ser ju ut som en snopp på bilden... "Ja kan noo haa an, men om naan märker att he e en snopp ... tå haar ja an ALDER meir!......
Jag bara tittade på min dotter... Vart är världen på väg egentligen.. Hon har då aldrig pratat såå... Kanske hemundervisning inte vore så dumt ändå...:)
Så nu kallar vi alla tröjan för "Snopptröjan"... och alla hos Johnsons vet vilken det är...

Flyttade om lite i min garberob ikväll och vi satte in hyllor i ett skåp där det varit en klädstång... så vi hade ut allt ur skåpet.. och innan jag hann börja med att ordna allt tillbaka så mötte jag denna syn när jag kom tillbaka....



Hon gör sina läxor i skåpet... och hon tyckte vi kunde sätta kläderna nån annanstans för det här var den bästa platsen hon gjort läxorna på ...EVER...! Sitter i skåpet och gör läxan ...i sin nya "snopp--tröja".... det är MIN dotter det... *ler*....

1 kommentar:

  1. Vad i all sin dar? När har mamma börjat äta Mega-burgers? Eller hamburgare överhuvudtaget?

    SvaraRadera