Summa sidvisningar

torsdag 3 november 2011

Drömmar... om nya disktrasor...

Jahaa har tänkt uppdatera min blogg hela dagen... en massa tankar jag kunnat skriva om har snurrat i huvudet flera gånger idag och jag har hela tiden tänkt, bara jag har lagat mat och disken så dåå.... sen tänkte jag; bara jag hjälpt Emma med läxan så dåå.... sen tittade jag lite tv, drack kaffe, umgicks med min familj och nu är huset äntligen tyst och jag har all möjlighet att skriva... men då är det också tyst och tomt i skallen.... Alla tankarna är nästan puts väck... Och jag som hade så fina tankar att dela med mig av idag... Nåja ni får föreställa er....

Har ni märkt att jag förnyat mig lite.. bakgrund och sånt... Kör på Paris temat en tid... så att jag inte förlorar drömmen om resan dit...
Försöker utforska mina möjligheter med bloggen men det går trögt.. Försöker komma underfund med en massa tillägg man kan ha.. men som jag inte ens vet vad det betyder... vad är t.ex. en gadget... Hur ska jag kunna veta om jag vill ha det om jag inte vet vad jag ska göra med en sån... dilemma dilemma... sen har jag inte tiden att sitta och ta reda på vad en gadget är så då hoppar jag över den frågan... Nåja... kanske med tiden blir min blogg riktigt "inne" vad tiden lider.... :)

Känner mig lite otillräcklig just nu, borde var på en massa ställen och det enda stället jag är hela tiden (känns det som ) är på jobbet. Sen räcker inte mitt tålamod riktigt hela dagen så när jag kommer hem exploderar jag för minsta lilla irritationsmoment... nåja... som tur är känner de mig ganska väl och låter mig vara ifred tills det går över.. Alltid när jag tycker att varje dag ser likadana ut börjar jag få mera drömmar att göra saker, resa, fara på teater... typ Hair på Stockholms stadsteater... Såg att Alexander Lycke ska spela en roll där... och han är min stora favorit just nu.. så den vore rolig att se, jag har lust att sätta mig på bussen och åka till Åland en sväng och prata av mig och bada bastu, har lust att fara till ... Jaa fast Oslo... Tittade ett program därifrån för en tid senan... och det såg ju ..trevligt ut där också så varför inte??.... Det är alltid så när höstens tristess och vardag blir alltför överhängande är det en liten fågel i mig som vill prova på nått nytt.... men jag får väl nöja mig med att "take a walk on the wild side "och försöka mig på att köpa en ny sort disktrasor eller en annan kaffe sort än jag brukar... Hmm... det ska bli såå spännande....
Nåja nya tag i morgon... en dag som ser nästan lika ut som idag... med den fina touchen att jag ska prova nya disktrasor... kan inte bärga mig.... Och föreställningen i Stockholm börjar kl 19 samma kväll... Vad är då en teaterkväll i Stockholm mot den nya upplevelsen av nya disktrasor.....suck... if only?

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i dina tankar... ju mera trött jag är, desto mera saker skulle jag behöva få gjort. Vilket resulterar i att jag blir ännu mer irriterad och exploderar för ännu mindre saker :) Men du har ju tur att du "lärt" dem så bra där hemma att de förstår att låta dig vara, här hos oss verkar det vara tvärtom, desto tröttare mamma är desto mera ska man störa henne :P Det är förövrigt jätteroligt att läsa din blogg, du är så klok i dina tankar Annika hälsningar en annan Annika (W)

    SvaraRadera
  2. Roligt att någon tar sig tid att läsa min blogg... ibland är jag förvånad över att nån allls tycker sig vara intresserad av mitt "vanliga" liv.... Roligt att du tycker om att läsa den Annika...

    SvaraRadera