Summa sidvisningar

onsdag 16 november 2011

Dröm eller fantasi......??

En tanke som jag har gått och tänkt på en tid är denna:

När blir en dröm en fantasi?

Det finns två möjliga alternativ:

1. Det är skillda saker, en fantasi är en fantasi... inte direkt möjlig men finns i tanken
och en dröm är uppnåelig och verkligt
2. Det är samma sak...bara att man tror lite mera på drömmen.... och därför blir det verkligare och nåt uppnåeligt.


Jag hade en dröm..... som jag tappade på vägen.... då när jag hade den var det för mig en dröm något jag jobbade för att uppnå... jag visste att jag hade det inom mig att nå den. Jag levde under devisen "Allt är möjligt...med lite svett och tårar kommer jag dit..."

Efter att jag tappade den... eller slutade tro på den blev det då en fanatsi?.... så känns det... eller var det samma sak hela tiden. Kanske drömmen aldrig var min.. bara en fantasi... och alltid varit det men jag såg det inte... Hur ska man då veta när en fantasi är en fantasi eller en dröm.
Jag undrar bara var jag tappade tron på drömmen... borde gå och leta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar