Summa sidvisningar

onsdag 9 november 2011

Guldkant på den grå vardagen

Idag gjorde jag nåt hemskt... Jag hämtade min dotter för sent.... och tårarna som rann var inte roliga att bemöta...
Jag jobbade förmiddagen, fick ett samtal av en äldre tant som jag brukar titta till lite nu och då, hon behövde nån som kom in en liten stund... Jag räknade ut att om jag sitter exakt 20 minuter efter jobbet skulle jag hinna hämta Emma från redskapsjumppan lagom i tid innan kursen slutar. Sen gjorde jag misstaget att besöka tanten som var så glad att få prata och jag som hade begränsad tid... Jag tittade stressat på klockan flera gånger och jag var på väg ut genom dörren då hon ännu måste berätta nåt.. Jag slapp därifrån och klockan var på pricken den tiden Emma slutar...jag hoppades i mitt stilla sinne att hennes kurs skulle dra ut nån minut som den alltids annars gör men ICKE!... När jag körde in på gården såg jag inte till några andra mammor eller pappor....oroande tanke..... jag sprang sista biten in och där stod Emma med sin ledare för jumppan och grät.. Hon trodde jag hade glömt henne. Jag var 5-6 minuter för sent men det spelade inte så stor roll för Emma... Det som spelade roll var att jag var för SEN PUNKT! JAg var inte där då alla andra hämtade sina barn... Och med våra tider hos oss, jag för till taxi faffa hämtar, faffa skjutsar ... jag hämtar ...eller så hämtar Johan... Vi går alltid igenom nästa dag på kvällen innnan så att hon ska veta vad som gäller just den dag... För alla dagar ser olika ut... Och nu trodde hon att jag hade glömt hämta henne... Blicken jag fick var en blandning av lättnad över att jag kom men även en gnutta besvikelse på mig. Jag kramade om henne och sa Förlåt...
Nästa gång är jag i tid....

På kvällen när vi kom hem var Johan redan hem och när vi skulle börja med kvällsmaten föreslog Johan vi skulle "skita" i det.... och fara till Jeppis...till simhallen och kanske fara ut och äta på restaurang alla tillsammans.. Och det min vän är det bästa när man tröttnar lite på vardagen... Gör nåt lite speciellt en helt vanlig sketen onsdag kväll tillsammans...
Så bokslutet för denna dag är en vardagspärla... Vi var tillsammans och hade roligt i simhallen... och sen åt vi gott på Sesam restaurang inne i Jeppis.. Dagen fick en guldkant bara för att vi inte gjorde som vi alltid brukar... Vi reste inte långt men vi tankade värdefull familjetid... och så den detaljen att vi inte behövde diska efter oss... och det var ju också bra... "Mer vardagspärlor åt folket" tycker jag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar