Summa sidvisningar

måndag 14 november 2011

Fönsterna är här..... Jippii!




Vaknade till en så där härlig dag då man efter man fått iväg Emma till skolan fick lägga sig ner med tidningen och kanske hinna läsa rubrikerna innan man seglar iväg på rosa härliga sovmoln....Jag vaknade ... sent.... men det tyckte jag inte gjorde nåt alls.... Dessa härliga förmiddagar då huset är tomt och tyst, och jag får göra det jag vill älskar jag.... Städade faktist akvariet som borde ha gjorts för länge sedan så nu har Kurt och Maja nystädat.
Efter att Emma kom hem, kom även solen fram idag så då tog vi en promenad i den sällsynta solen... Det var härligt väder ute, lite kallare men frisk luft och roligt att se solen allt emellanåt.
Vår hund tror vi är lite förkyld. Han är snorig och emellanåt så stockad i sin näsa att han får problem med andningen., värre då han är lite ivrig. Han lät så konstigt idag på vår promenad så han lät som om jag hade varit ut och gått med en anka. Först lät det lite lustigt men då han lät så också ännu när vi kom hem blev jag lite orolig .. han verkade ha problem med att anads på RIKTIGT!. Så då ringde jag veterinären och frågade... Hundar kan faktist vara förkylda och att man ska vänta ut det... OM han inte har feber... då måste vi in med honom... och HUR enkelt är det att mäta...?? Emma och jag kämpade tappert men fick ge oss. Han verkar då inte så slö ej heller riktigt varm skulle jag säga så vi avvaktar.

På tal om annat så har fönstren till vår sommarstuga kommit så nu är de här i väntan på isföre.



Det var så roligt att se dem... T-fönter ville jag ha precis som i gården tidigare. Och jag är hel nöjd. Lite konstigt var det att köpa fönster till den gamla gården, kändes nästan som om faffa gick bredvid mig med tobak i munnen och sa" Hmmm... no vaar di braa di häär noo...." Känns lite som om han är med mig i det här bygget och då har vi ännu inte börjat bygga upp stugan. Min mamma frågade mig vad jag skulle göra om han började spöka i stugan sen ... men då skulle jag nog säga... "Jaha... va tycker du om stället?.... Kanske du vill ha en kaffekopp"... för jag känner redan nu att han tycker vårt projekt är roligt.

Här är lite bilder på lite inredningsdetaljer vi hittade på Kodin Terra i helgen... Blev rätt snyggt va? Hittade mitt ordspråk också... vilken lycka....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar