Summa sidvisningar

lördag 19 november 2011

Bekväm tant!

Ledig helg och jag njuter för fullt. Det är väldigt sällsynta de lediga helgerna så när de väl infinner sig är det hur bra som helst. Emma hade sin småkusin hit idag så hon var fullt sysselsatt med honom ett tag. Så jag passade på att städa huset. Välbehövligt. Sen tog jag en lika välbehövlig länk i det lite kalla friska vädret. I torsdags var jag med en vän till Wasa teater och tittade förställningen "Hemsång" och det var riktigt bra... rekommenderas. Bra skådespelare finns det verkligen...

Nu till en annan tanke jag haft en tid....

Har tänkt en del på en liten reklam inslag för ett program som visades för ett tag sen i FST... Programmet handlade om en man i ca 50 års åldern som for till Thailand för att hitta en kvinna att vara tillsammans med... Och han prisade de thailändska kvinnorna och deras smidighet och vackra drag. Han sa direkt att de finländska kvinnorna vid 40 års ålder blir feta, fula och bekväma.... inte attraktiva alls...."Varför skulle man stanna här i Finland och få en Sur och ful kärring.... Jag blev bestört då jag lästa citatet... Hemska saker... Jag vill inte fylla 40.... Men när jag tänkt på det ett tag tänkte jag att fast det han sa var lite kontroversiellt ligger det en viss sanning i det. Man blir bekväm..... Man slutar försöka piffa upp sig... man trivs bäst hemma i mysbyxor... Och jag som älskar mina mysbyxor.....
Katerina Janouch (samlevnadsexperten i sverige) sa en gång " Kissa aldrig med öppen toalettdörr"....det är också lite för hemtamt och totalt osexigt. Den bistra sanningen att när man varit så länge tillsammans som Johan och jag har varit sedan 1995 slutar man försöka.... slutar försöka imponera på den andra....man slutar stänga dörren varje gång man kissar... så är det bara.... Jag älskar mina mysbyxor... osminkad.... stickandes i soffhörnet... och de osexiga öronpropparna i öronen och den slitna och urtvättade nattskjortan på då jag ska sova den är såå "mojju"... och han älskar mig ändå... Han älskar tanten i mig... och då har man väl hittat rätt kanske... Eller borde man sminka och klä upp sig en lördag kväll bara för att inte bli en fet och ful 40 åring vad tiden lider..... Njäää.... Jag må ha mysbyxor och sticksöm men jag är en glad tant med ett varmt hjärta och ett varmt leeende.... ... Jag Annika blir ingen annan bara för att jag klär upp mig ... "what you see is what you get".... Jag tycker at motvikten till detta är äktheten.... Jag har mysbyxor men är äkta... vad är då bättre... ?? Mera tant fasoner och äkthet åt folket tycker jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar