Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

lediga dagar

Ok.... Nu har jag jobbat några dagar så nu har jag tre härliga dagar lediga att riktigt jula till här hemma.... Jag börjar vänta så på julen så idag kommer lite ljusstakar upp. så det så.... Dagen började bra... brukar sätta mig ner efter att Emma åkt iväg till skolan med en kaffekopp och läsa tidningen... gjorde mig en smörgås... Och tog en stor tugga av ett mögligt bröd.... huvadådi... Fick min dos av peicillin idag så jag åt inte mer.... bara kaffe gick också bra.. Det är väl ett tecken på att jag borde fara och handla idag... jag tänker bara i mitt stilla sinne om Johan tog med sig av det samma till jobbet... Åhh... vad överraskad och glad han ska bli då...:) Mörka dagar har det verkligen varit dessa dagar... det har inte hunnit bli ljust alls innan det mörknat igen... man blir trött i huvudet av det i längden... borde komma snö snart. En annan grej som var lite konstigt imorse var att när jag äntligen har en dag ledig så vaknar jag samma tid jag brukar... jätte pigg... så imorse steg jag upp och stickade lite... har så roligt mönsterstickningsprojekt på gång... så jag bara tänker "bara ett varv till så slutar jag.... och sen bara ett varv till....

Igår när jag kom hem från jobbet hade jag välkomstkommite'på gården... en ponny stod vid grinden och välkommnade mig..Hur många har det?... han stod just så still och tittade precis som om han väntat på mig... lite förvånad blev jag men ändå inte... vi känner varandra... grannens ponny rymmer alltid den här tiden på året för att han helst skulle vilja in i stallet tillbaka.... Han stackarn vill heller inte vara ut.... precis som jag.... känner lite för killen som måste vara ut... Som vanligt tog jag tag i grimman och så gick vi tillbaka till hagen.... :) På återseende kan man säga...

Idag är det zonterapi på programmet och så har jag lovat min dotter att vi ska fara på cafe'idag.. vi brukar göra det ibland då jag är ledig.... vardagspärla kallar jag det.... kanske jag hinner baka också lite ..om jag tycker jag orkar sen....
vi hörs igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar