Summa sidvisningar

söndag 27 november 2011

Då var det måndag då igen. Lillajulhelgen har kommit och gått.



Söndagen gick i jobbetstecken.Lite jobbig dag ...och ibland saknar jag lite längre arbetsväg.. man ska ställa om fort från sjukdom och jobbigheter till glada levnadsglada Emma som möter en i dörren, som har väntat flera timmar på just mig för att leka med lego. Hade velat köra lite längre igår faktist och stannat på någon skogsväg och stigit ur och satt mig på en stubbe mitt i skogen och bara varvat ner och laddat om...

Kvällen tillbringades med familjen, lugn kväll med lite replikövingar med dottern inför hennes julfest-teater. Vi kokade en helkastrull risgrynsgröt som traditionen säger man ska göra på första adventssöndags kvällen... och visst tusan hann jag få mjölken att koka över överallt på plattan.... som vanligt. Jag har konstaterat at det är omjöligt att INTE få det att koka över. Min dotter frågade när hon kommer in i köket att "He luktar bränt".... Va ere?.... men min man är så van så han sätter sig bara ner vid bordet och äter,låter bli att fråga ....för att undvika den irriterade blicken han får tillbaka... han vet att det kokat över ....igen. Nåja... gröten var det inget fel på... blev bara lite mindre än jag tänkt..:)
Idag har jag ledig dag och jag ska på jakt efter gult tyg till Nykarlebystjärnan.... hoppas jag inte behöver köra till Jeppis för en tygbit ... vi får se... på eftermiddagen föräldramöte med Emmas lärare. Nu först ut med hunden... På återseende....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar