Summa sidvisningar

torsdag 27 oktober 2011

Vi kan fara å reis... ti "Kackudunttin"

Jobbat.. idag igen... Så inte så mycket att prata om det... Har egentligen inget emot morgonskiften i detta nu... Då får jag vara ledig kvällarna istället....och idag ver just en sån där skööön kväll när man hade inget program alls. Efter att jag hämtat min dotter från eftis tog vi en sväng till husbygget där Johan jobbar för tillfället. Det är så roligt att se honom jobba just så som han vill jobba... han är tillfälligt tjänsteledig från sitt jobb och jobbar med sin morbror som har egen byggfirma. Arbetet omväxlande och roligt. Han ser fram emot varje dag och pratar så glatt om jobbet att det är riktigt roligt att se honom i sitt esse.
Själv har jag på känn att jag kommer att fastna kvar på mitt jobb tills min förtidspensionering vid 56 då min rygg är slut och jag står i kö för min andra höftoperation... Så säger åtminstone Johan ibland... "Men då ska vi börja resa" svarar jag honom.... och han i sin tur säger att vi "kan fara och camppa till "Kakkudunttin".... ett skogsskifte i närheten. Vi har liksom haft detta samtal många gånger.... :)

Nåja... jag kom från ämnet.... Efter en snabbt ihopsvängd kvällsmat fick jag då äntligen lägga mig ner och vila... Verkar behövas efter varje dag på jobbet tycker jag.... och jag somnade... tungt en liten stund. Ibland behövs det för att man ska komma igen.. Sen var jag lite förutseende och for och handlade mat redan ikväll inför helgen så att jag inte skulle behöva fara i morgon fredag då det är folkrusch. En stoor kopp "fransk rostat" kaffe vid öppna spisen och kvällen var komplett. Började sticka ett par mönsterstickade strumpor ikväll och det var såå roligt att se mönstret växa fram... då brukar jag nästan aldrig ta kväll... fortsätter imorgon. Jobb imorgon.... igen ..suck! Det tar för mycket av min fritid...brukar jag tycka..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar