Summa sidvisningar

måndag 24 oktober 2011

Härliga lördag



Har varit borta från bloggen ett tag.... Jag kan väl kalla det en tredjedel skrivtorka, en tredjedel annat att fundera på, och en tredjedel "förbannad och ledsen" på saker som man inte kan hänga ut här. Det är verkligen en sak som har upptagit min tankeverksamhet ett tag, jag har många tankar jag ville skriva om, men man kan inte hänga ut vad eller vem som helst... så då är det bäst att vara tyst. Sen har jag också känslan av att jag inte tycker att jag har nåt riktigt intressant och spännande liv.... i andras ögon... och att jag sållar bort mycket jag tänkt skriva med tanken att ...."vem bryr sig egentligen..?"
Det var början på oktober jag skrev sist och det är ganska länge sedan. Hösten har blivit mera"höstig" och vintern närmar sig. Har hunnit fylla 33 år och känns fint att få vara medelpunkten en dag i året ialla fall. Fick verkligen "kärlek och Omtanke ...OCH Lugn och ro... Tänkte önska mig det samma till Jul. Men då önskar jag mig också Gemenskap.

Jobbat hela helgen så nu är jag två dagar ledigt.... Så då bestämde jag mig för att idag är det lördag och imorgon är det Söndag... På det viset behöver jag inte göra nåt viktigt eftersom det är ledig helg..! Därför satte jag mig imorse med en STOOR kaffekopp och läste tidningen länge... la mig ner under täcket igen och sov till 10.... Hur skönt som helst! Dagen spenderades sedan med matinköp och lite fixande... Kvällen var jag och Johan på föräldraföreningens möte på Emmas skola.. Ett sånt där möte man "helst skulle undvika men man är för snäll att fullkomligt strunta i det"-möte..... Jag kan ställa upp på det mesta men jag är livrädd för..."Serverings-gruppen".... De som trodde världen var en säker plats...Åhh nej... det finns sådana grupper som serveringsgruppen som man kanske sugs in i ... Jag blir nervös bara ca fem sex personer kommer hem till oss ... och kommer det nera än 20 och JAG ska vara ansvarig får jag börja andas i paperspåse... för att jag hyperventilerar... Mina nerver klarar inte det.. På sant. Jag förstår inget av sånt av mig själv... nåt går alltid fel. Men är man kvinna så förväntas man gilla hålla på med sånt tillställning och kaffekokande och bullaställande.. Jag skulle säkert ha ställt koppar... socker, mjölk och kanske bulla...men glömt kaffet..! Jag hade velat vara med i bygggruppen med min man men där skulle bara män platsa kan jag tänka mig.Är det inte konstigt så säg..... så jag får väl snällt ställa mig i serveringsgruppen med mina papperspåsar. Huvadådi.... för könsbyte blir väl för krångligt... fast tanken slagit mig.

Min mamma och Pappa ringde ikväll och ville ha med Emma till simhallen ikväll så hon hade haft såå roligt....Passade bra så behövdes ingen barnvakt så länge mötet pågick De är bara BÄST!

Känner mig inte riktigt 100% idag... Har ont i kroppen och jätte värk i nacke och axlar... Emma snorar också så vi får väl förkylningen hela bunten.....great! Imorgon...Söndag var det då ja...jajamen...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar