Summa sidvisningar

onsdag 26 oktober 2011

Jag ska till Paris... någongång....

I går kväll satt jag och surfade lite på nätetBästa uppfinningen i världen det där Google Earth.... och PLÖTSLIGT fick jag en uppenbarelse....... PARIS! Jag vill till Paris... Jag vill JÄTTE-mycket till Paris. Har aldrig haft någon önskan om det tidigare men det kom till mig plötsligt och med en känsla att det bara MÅSTE jag göra... Jag måste till PARIS... Jag vill se Eiffeltornet...Notre Dam... vandra på gatorna i Paris... kolla byggnaderna, människorna, lyssna på språket...sitta på nån av de många uteserveringarna ..dricka "fransk rostat kaffe"... köpa mega långa baguetter...köpa en svart basker att sätta på huvudet lite snett... Mest av allt vill jag se Eiffeltornet... Om jag aldrig vågar fara upp i det men jag vill fara dit och stå vid foten av Eiffeltornet... Jag vill till Paris. Och plötsligt slog mig en tanke... När jag fyller 40 år då ska jag till Paris.. Och så var det bestämt. !

Min allra bästa vän var till oss ikväll och jag sa att när hon och jag fyller 40 år far vi till Paris... och jag har bästa vännen i VÄRLDEN... för hon sa bara... "He gör vi"! Så var he å bestämt! Sen behövde vi inte prata om det mera... Min vän som är mig närmast än nån annan är för tillfället hem från Åland och vi hade en såå trevlig kväll tillsammans... åt ... drack "fransk rostat kaffe" och Pratade... och skrattade... sa jag pratade??... Och man ville inte att klockan skulle gå... men det gjorde den och barnen blev trötta och vi avslutade kvällen. Våra möten blir kort och intensiva men ack så fyllda av koncentrerad innehåll.... vi värdesätter varje minut tillsammans. Hon berikar mitt liv.

Nu ska jag lägga mig... trött och lycklig... Paris var det ja... jaja...Då var det bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar