Summa sidvisningar

tisdag 28 augusti 2012

Mitt möte med en "flyt-propp" anställd idag...

Har under mina veckor tillbaka på jobb igen utvecklat mitt "via" system till butiken... den där ni vet... jag sticker in till butiken "via" hämtning av dotter och så vidare. Idag var en sån dag. Jobbade till tre.... drog ut på tiden innan jag kom mig därifrån... drog mig till minnes i omklädningsrummet att kylskåpet var tomt så jag måste köpa nåt... tänkte spontant" nåt snabbt".... Föräldramöte stod på tur som nästa program kl 18:30. Det gav mig inte precis tid till att kocka koldolmar eller nåt sånt invecklat.
Jag tänkte frysdisken... franska och knackkorv... en mjöklkliter och sen ut... skulle ta max 5 minuter. Ack nej!

Jag hamnade bakom en väldigt märklig dam i kön... det måste ha varit en av statisterna i min livssåpa... som har till uppgift att störa mitt flyt i vardagen.. och jag måste säga hon gjorde det bra. Hon hade kanske tio varor i en korg, tog väääldigt långsamt upp var och en av varorna, sökte låååångsamt efter streck-koden och vände varorna med streckkoden mot kodläsaren på bandet. Alltså VAA??!! Vem gör det nu förtiden..jag bara slänger upp alla varor huller om buller och packar dem tätt så nästa får plats bakom mig i kön... . och inte nog med det... Hon plockade varorna i en prydlig RAD efter varandra med exakt 2 cm emellan varje vara... och om ni då ser frsmför er tio varor...I RAD.... Med streck-kod uppåt... och med 2 cm emellan så ryms inte MINA varor efteråt... jag fick inte ens rum med pinnen som markerar "ny kund"... nej nej... den damen var ute och HANDLADE.. till skillnad från mig då som skulle ha snabb käk.

Och man kunde ju tänka sig då att damen i fråga var ca 70 + men nehejj... damen var en väldigt precis klädd kvinna ca njaa 60. Jag visste inte att "streckkodsläsande- rada varor efter varandra på band"-kvinnor fanns överhuvudtaget... men de FINNS!

När jag ser sådan ordningssinne har ju jag då en vana att på sätt eller annat "störa ordningen"... eller hur Tommy??..... det liksom gläder mig i härtat när jag får röra till lite ordning bara för att se hur de reder upp saken... Så sagt och gjort... jag tog "ny kunds" pinnen i min hand och... haha... sätter det bakom hennes varor och liksom demonstrativt skuffar hela raden aningens frammåt. bananerna krockar med det rätt vända smörpaketet och välter .... salladen kommer faaarligt nära tomatpåsen... och jag kan se en lätt irriterad min av den precisa damen... Uppdraget utfört...jag störde ordningen en aning och kom ut ur butiken kanske 30 sekunder förr än annars... alltid något.

 Säkert skriver hon i detta nu ett blogginlägg om alla stressade barnfamiljer idag som inte kan bete sig i butiken. Bryr sig inte om kassörskan så mycket att de kan vända sina varor rätt väg.... och sen de stackars barnen till dessa föräldrar som inte får i sig tillräcklig med basföda utan får endast uppvärmd snabbmat... Hon hade minnsann träffat en idag.

2 kommentarer:

  1. Störa orningen jo, sånt gillar du, seriöst gillar :D

    Men JAG är faktiskt inte sådär streckkodsnoga jag heller, allt åker nog bara på bandet som det är...faktiskt...

    MEN denna dam...vet inte vem det är men tror jag på sant stått efter henne och suckat själv nån gån vill jag minnas...om det inte finns flera...

    SvaraRadera
  2. Tänk på Blodtryck och Puls! Stressa inte!
    MVH: Kusin Vitamin från Stockholm!

    SvaraRadera