Summa sidvisningar

torsdag 9 augusti 2012

Stora färdigställarveckan....

Denna vecka har jag tagit mig i kragen och haft stora "färdigställar" veckan. Jag har plockat fram projekt som är så gott som färdiga men trådar är ofästade och ibland var tröjorna ej ihopsydda.....men nu har jag gjort dem klara...En hel del stick projekt har jag ju samtidigt på gång. Vad vore livet utan dem...? Tänkte visa några av dem.


Den här stickade jag till min systerson Melvin till hans förskolestart i höst. Modellen visade sig vara en aning bred åt en smal pojke men inte mycket att göra åt i detta skede. Gossen blev i allafall glad och skulle ha den på sin "Legofest".... tippa man är hedrad då.... Men nu tar vi paus från pippimönstret... höll på att få "leidon" av det enahanda mönstret där ett tag.... 






Denna tröja nu färdigställd som jag hade bild på tidigare i sommar.... Stickad i Drops Fabelgarn storlek 6-9mån. Den åkte iväg till min älskade fadderpojke på Åland idag.  Mönstret lätt och det gick fort att sticka... stickas på rundstickor 2,5... Tröjan fort och lätt färdig. Håller på med en i Rött-Vitt just nu till min systerdotter. Blir pigg tröja....



Dessa sockor har jag stickat färdig alldeles precis, till min dotter.... därav de ofästade trådarna ännu.... Roligt mönster... ser invecklat ut men är lätt att sticka. Falska flätor kallas mönstret. Garnet är Shibuiknits "Sock" garn. Härligt merinoullgarn från Garnstugan.
Denna faktist färdig redan för en tid sedan. En Babykofta ivägskickad till en arbetskompis som fått en gosse nu i sommar. Stickad i storlek 6-9 mån. Garnet är Drops Delight. ME LIKE garnet. Ska just påbörja en likadann till min systerson i rödflammig ton. Mycket ökningar och minskningar och mycket varvtal att hålla reda på men inget oöverkomligt alls. Kanten är sedan virkad runtom i samma garn. Använde den ljusare tonen när jag virkade bara för att leka lite med färgsättningen och göra kanten mera framträdande. 
Nu tänkte jag så småningom påbörja min julverkstad... sååå många planer och såå liten tid... och så har jag lovat börja med en Panda tröja åt dottern... ibland blir man förvånad.. Jag bläddrade häromdagen i en sticktidning och hittade en snygg modelll som skulle passa min dotter men ...njaaa.... plötsligt pekar hon på bilden mitt emot och sa: Den dääär vill jag ha... En gammalrosa tröja med en panda frampå magen... hmmm... och då sa jag ju att... OK....Då stickar vi en sån.  Har såå många projekt på gång...... och jaa.... hur mycket garn som helst. Men det kan man aldrig få för mycket av så länge man lever. 
Ok.... nu borde jag "sticka".....Haha.... ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar