Summa sidvisningar

lördag 8 september 2012

Spinning passet from Hell

Jahaa välkommen till spinning passet from hell:

Jag får börja med att önska alla nya spinnare välkommen till detta förödmjukande och tunga pass...speciellt alla feta som vågat sig hit.  Själv heter jag Ed Ru Iviil Pmart ( läs bakvägen) från Ukraina. Jag ser att alla hittat sin dödsredskap, och om någon behöver hjälp för att ställa in sina cyklar så hjälper jag gärna till så det blir så obekvämt som möjligt.
Vi ska ju träffas varje tisdag och jag ska försöka få ihjäl er så fort som möjligt. .. så känner ni nån som inte hade rum på kursen nu från början av terminen meddela gärna att platser kan finnas längre fammåt i terminen vartefter folk slutar... så att säga....
Välkommen.... Vi börjar med att ställa in cyklarna på lite tyngre motstånd... ca 8 varv tyngre...  och nu ser jag bestämta att den feta kvinnan här i mitten.. vad var det du hette..??  Jasså Rut... Jag ser nu redan här i början att Rut inte snurrat motståndet 8 varv, Jag tycker att vi alla ska göra samma saker så här i början. Inga individuella farter eller motstånd utan vi kör samma hela gruppe ok. Nu tycke jag att vi väntar på att Rut vrider även sin cyckel på det tyngre varvet... så där ja.... Trampa på..

Ok... nu vinkade Kaj av sin cykel där borta kan nån hjälpa upp honom där bak....



Titta gärna på grannen brevid dig så att hon inte fuskar... lika tungt ska det va... Ska bara på minna er om att om ni börjar se ljuset och tunneln så måste ni ju stiga av då.. men det borde ni veta att vi då istället tar in annan intresserad istället. Har man stigit av så har man... det gäller i Ukraina ... så också här. Jag tycker Rut ser ut att må dåligt här framme... men jag ska påminna Rut om regeln och visst vill Rut bli av med fläsket.. och jag vill ju bara hjälpa dig vännen. Och så tycker jag inte att det är riktigt omtänksamt av dig Lars att skvätta ner din granne där med ditt svett.



Vi är nu framme vid töjningen och jag vill be er alla sätta er ner med benen rakt fram ... jaa.... nu tycker jag att Rut kan skynda på lite ... det är inte så där långt ner till golvet inte. Benen rakt fram foma höger handen som en knuten näve med endast pekfingret upp i luften och det andra i vänster öra... Såå ... och så håller ni tills jag säger till. Sedan försöker ni alla ta tag i tårna för att sträcka benens bakmuskler.. Jaa jag vet Lars att du slinter hela tiden men du gör ditt bästa. Det gör vi alla här eller hur Rut.. ?? När ni sedan kommer upp i stående.. kom långsamt upp med ryggen böjd..och sträck långsamt på er igen. Vi avslutar med glada solen... Stå bredbent och forma händerna tätt intill kroppen och sträck sedan på er.... forma en stoor sol.. Bra såå.. Och så tycker jag att vi avslutar timmen med att applodera er spinninglärare som är värd all beröm.

Jag hoppas vi ses nästa vecka igen... och speciellt du Rut som vi ska få så smal att hon klarar nålsögat testet som vi alla ska ta i slutet av terminen. Tack alla


 ( Detta är ett fiktivt spinning pass och ska abolut inte förvexlas med det passen jag är på... jag bara fick en ide på hur ett förnedrande pass skulle kunna se ut och en spinning ledare from hell.... och sen är jag fashinerad av tanken på att i strechingtillfälle så får man en hel samlad grupp att göra PRECIS som man säger... och ingen tycker det är konstigt.. OCh det är nästan skrämmande.

2 kommentarer:

  1. Scary... Brudar från Ukraina kan vara farliga...

    SvaraRadera
  2. Du är för rolig du! Skrattade så jag fick ont i magen :) Anna-Lena

    SvaraRadera