Summa sidvisningar

onsdag 26 september 2012

Puzzelsäsongen inledd...

Haft en ledig dag..aahh.... en Guda gåva. Så länge Emma var i skolan borde jag ju ha gjort en massa som borde göras.... men.... jag gick resolut och lade mig igen efter att dottern åkt iväg med skoltaxin. ..och sov till 10... sen tillät jag mig att göra ingenting f.m. och det behövde jag. Jag tittade lite tv, stickade på min babyfilt som snart är klar ( för alla nyfikna... inte åt mig...) Fick ett infall, satte mig i bilen och köpte ett puzzel från bokhandeln.. 1500 bitar. Min dotter och jag har alltid ett "höst-puzzel" på gång sådär i septembermörkret. När vi har ett sånt behöver Familjen Johnson ingen tv, vi är fullt sysselsatta ändå. Söker ett 2000 eller 3000 bitar men finns inte i stan så... måste kanske vänta till min födelsedag då ja... vink vink....

Jag fick tvättat vardagsrumsfönstret idag faktist... det hade lämnat så nu är alla fönstren tvättade... När Emma kom hem hade vi bara mysbyxor på hela e.m. ... vi byggde puzzel, tittade film och åt glass.... en tjej-dag helt enkelt.

Jag hade spontant bjudit min mamma och pappa på mat till kvällen så jag stod i köket en del också. När man har tid är det riktigt roligt att laga mat.
Det blev Leif Mannerströms pannbiffar med lök  (recept på recept.nu) och bärkräm och grädde till eftterrätt. Riktigt roligt faktist.... jag brukar ringa nu och då och bjuda dem på kvälllsmat en helt vanlig sketen vardagskväll... bara för att... jaaa... bara för att vi ska ju alla äta, roligare att göra det tillsammans då... och sen blir mamma alltid lika glad att komma... inte behöva koka och diska.... 
Kvällen då jaa... då puzzlade vi hela familjen så då var vi alla rätt upptagna med att få alla kantbitar på plats.... och det måste sägas i ärlighetens namn att vår dotter är världens hejare på att bygga puzzel... det är oftast hon som hittar de förlorade bitarna. Hennes förmåga att se helheten i de utspridda bitarna på bordet förundrar mig varje gång.Och alltid när nån hittat en bit vi sökt länge så "high fivar" vi alla...  "Bra jobbat". En riktigt bra dag inalles skulle jag säga.

Om någon söker information över vad som irriterat mig angående statusen på facebook.... måste de tyvärr sluta leta här. Jag kommer inte att berätta om det i detta forumet. ... har lugnat ner mig en aning. Men orsaken till att jag blev arg förvånade även mig till en början... jag blev bara arg då nån som inte känner mig... riktigt känner mig,  dömmer mig och mitt sätt att vara... och det lyssnar jag endast på om jag får höra det av en nära vän... som känner mig... inte när de som inte känner mig  tar sig friheten. PUNKT! Det om det!

Imorgon ännu en ledig dag och då tänkte jag ta itu med centralgarderoben... eller ... njaa... kanske sticka några var också.... och sen simhallen med den bästa tjejen i världen... Emma.


En parentes är att jag har spräckt 10000 öppningar på min blogg... många läser min blogg och jag blir förundrad varje gång att nån tycker det jag skriver är intressant. Jag tycker det är roligt att ni följer mig och läser det jag skriver. Ni får gärna kommentera om ni tycker som jag eller om ni INTE tycker som jag.... Jag kan ta kritik... EN gång... sen får ni börja sova med ett öga öppet så att säga.... Muhahaaa.... Nej skämt åsido....  Jag har upptäckt att jag bara måste få skriva av mig ibland och det här är ett bra forum för just det. Tack alla för att ni läser. ... värmer hjärtat!.

Den här tyckte jag är djuuuup.... en viss sanning i det också...  Tänk om man hade den tiden så man kunde sitta på vägkanten och hålla ett russin i handen och filosofera... och inte ha brått nånstans..... :





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar