Summa sidvisningar

torsdag 20 september 2012

Anhållan från MTÅF om mera tid.......

Ärade Tidsutgivare på Ministeriet för Dygnets timmar: 


Jag, undertecknad,  som ordförande för de stressades förening har efter extra inkallat möte sammanställt denna skrift som delges er som en förfrågan.

Undertecknad har efter intensivt arbetande nu tagit upp denna fråga till discussion om huruvida möjligheten finnes att erhålla tre tilläggstimmar på dygnet, det bliver  27 timmars dygn. Detta eftersom de redan befintliga 24 timmarna ej räcka till för alla de göromål vi ämnat göra.

En redogörelse för min förbrukan av de befintliga timmarna äro denna:

1. Utnyttjar den arla morgonstunden för att i gryningen räta upp min lekamen från liggande ställning till stående sådan. Snabbt intagande av frukost, leta en  icke  existerande strumpa. Sedan förflytta min lekamen till min arbetsplats. Efter att jag medvetet hoppat över kamningen av de på mitt huvud existerande hårstån i mitt letande efter strumpan.
2.Tillbringa största delen av min dag på min arbetsplats, ehuru den ibland testar både mitt tålamod och min ork. Men även i sällsynta fall även skänker mig glädje och omtanke. Samvaron med de godhjärtade arbetskamraterna skänker ibland mera ork och kämpparglöd.
 3. På min färd från arbetsplatsen inhandla ätbart och synnerligen snabblagad föda.
 4 Hämta min allra käraste avkomma Emma som  eljest voro full av ord och berättelser.
 5 Den inhandlade födan tillredes
 6. Födan intas.
 7. De kärl ur vilka vi inmundigat födan sköljes ur, och placeras i den för kärlen ämnade maskinen .
 8. Underteckand har ca 20 minuter att inta vågrätt ställning för att för ett ögonblick sluta ögonen och vila min lekamen.
 9. De ur träden fallna löven hinner räfsas ca 30 minuter innan jag återigen återvänder innomhus och hjälper dottern med de föreskrivna hemuppgifterna.
 10. Kvällens kaffe inmundigas samtidigt.
 11. Min älskade hund får sin dagliga motion, han får ca 20 minuter.
 12. Min lekamen tvättas.
13. Min man och jag avhandlar de ärenden som måste avhandlas innan dagen är till ände.
14. Jag tillbringar äntligen en timme framför den i vardagsrummet stående apparaten  med bild och ljud. Min stora hobby med stickor och garn får lika lång tid till förfogande innan aftonen är kommen och borstningen av de i munnen placerade tänderna borstas och lampan släcks.

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig mera. Föreningens alla andra medlemmar haver alla snarlika uppgifter dagarna i ända, därav räknas endast en medlems rutinmässiga dygn upp.

Jag har en lista på de icke med-hunna uppgifterna som även de måste rymmas med på ett dygn:

-  Så som städning av centralgarderoben eftersom jag i detta nu endast äger en höst sko, den andra borde troligen ligga i en låda längst in i garderoben.
-  Sökande av paret till min älskade dotters fingervantar i det att jag skulle hitta paret till de ensamma fingervantarna som nu saknar sin partner. 
- Plantering av lite tulpaner och övrig omskötsel av den för gården stora trädgården och dess rabbatt.
- Inklippning av den i trädgårdslandet växande persiljan. 
- Tentläsning för ett för arbetsplatsen krävande intyg.
- Egen skrivuppgift
- Temat "ta hand om sig själv, så som gymnastik, promenader och dylikt
- Allmän städning av skåp och lådor
- Tid för att ta hand om de ur träden nedfallna äpplen
- Mera tid för min hobby med garn och dess användningsmråden och tillika läsning av de i hyllan befintliga böckerna.
 - Sökande och återfinnande av underteckades känsla av Jaget, lugnet och ron som jag eljest endast hört talas om.

Listan kunno göras ännu längre men ehuru jag i detta nu har begränsad tid ej hinner räkna upp. Med tre timmar mera skulle en eller två saker till kunna tas med på listan över de utförda sakerna under ett dygn.

Med önskan om att önskan bifalles och ändring i dygnets timmar tillökes

Annika Johnson

ordförande för föreningen "Mera Tid Ått Folket"- MTÅF

1 kommentar:

  1. Hej !
    De bästa ja läst på läng! Ja håller fullständigt me.. Ja vill vara medlem i denna klubb :) Mitt liv sku bli bra mycke lättare om dygnet sku va 27h. Hamnar ida at hopp över lunchen o spara lite tid ;(
    Blivande medlem i "MTÅF"

    SvaraRadera