Summa sidvisningar

måndag 10 september 2012

Hela havet stormar



Ni vet sången med Lena Philipson... Det gör Ont, det gör ont..... ändra sedan orden Gör ont till Går Runt.... så har ni min dag i ett nötskal. Jag vet då inte riktigt varifrån det kommer men jag är yr...JÄTTE yr !

 Mamma och jag skulle till Kokkola på vår regelbundna inplanerade resa för att inmundiga "flott".... I bilen dit började hela världen att gunga. Kändes ungefär som när jag är på en finlandsbåt i storm. Hela världen gungade. Jag trodde först att jag drabbats av vanlig åksjuka men icke... När jag steg ur bilen på parkeringsplatsen skulle jag hämta en sån där parekringslapp... vilket var lättare sagt än gjort. Jag drog konstant till höger, det måste ha sett ut som om jag nog var ordentligt på lyran. Och jag svär att jag ej förtärt en droppe starkt. Det var lite obehagligt....Jag måste hela tiden koncentrera mig på att gå rakt.
Mamma insisterade på att vi skulle åka hem och att det var en aning otryggt för henne .... om jag nu blev riktigt sjuk.
Hon frågade vad jag hade tänkt att hon skulle göra då och jag sa att bästa sättet att reda upp den situationen skulle vara att fläkta med armarna och besinningslöst skrika HJÄÄÄLP! .... Mamma nickade och stillsamt frågade om det skulle passa in att ropa "HerreGuuuud" också... och det tyckte jag nog skulle passa strax efter Hjääälp.

Nu blev det hela inte så allvarligt men yrseln har liksom legat kvar i varierande styrka hela dagen. Jag vet inte varifrån den kommer och varför men ikväll mår jag en aning illa också... hmmm.... jag hoppas på bättre dag imorgon.

Jaa.... Kokkola då ja... Köpte lite kläder ... faktist lite åt mig själv  idag... Vet inte när jag gjorde det sist. En t-tröja åt Emma följde med hem med en häst på framsidan och den gjorde succe.... Hon skulle AAALDRIG ta den av sig.
Flottet åt vi på Hesburger... enligt tradition en "mega suuper duuper iso meny". De bjöd ut dipp till franskan men det kunde inte klassas som dipp enligt mamma.. hon tyckte det luktade tjära och funderade starkt på att ta hem den lilla burken och tjära nån list på deras lusthus. ...och mycket riktigt både luktade och smakade det tjära.

Om man är i Kokkola måste man ju besöka underklädesaffären Carolines. För oss lite "märkvärdiga" måste vi  ju fullfölja vår image och bara köpa "kvalitet"...
 Hon är bara för härlig hon som består den affären. Hon pratar bred Kokkola dialekt och skrattar mycket. Jag sa lite vad jag sökte efter och hon utbrister leende:
  "Tå haarr ja naa som sku pass gårrrr bra på de...."

Så nu äter vi knäckebröd här hos oss tills lönedag.... men man kan väl inte både äta dyrt och ha "grann tissar".?.. nej... tänkte väl det... :)

Nu ska det här skeppet knyta sig i sin båtplats till natten... och så hoppas vi på sjöbris till imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar