Summa sidvisningar

torsdag 27 september 2012

Varning för skolklass... spring för livet!

Nu ska här skrivas banderoller och demonstrera utanför simhallen imorgondagen.... Nu mina vänner är jag uppretad igen... jag tycks vara det var och varannan dag härefter.  Det går inte en dag som jag inte är arg... jag vet inte på sant vad jag har för fel. Som Emma sa häromdagen efter att jag som vanligt fräst åt dem där hemma. " Tu mamm e knärro precis heila tiin tu!..... och till det hade jag inget att säga.... fast jag annars finner mig rätt snabbt. Hon  har så rätt. Har nu varit ledig två dagar och det har gått rätt bra men idag igen blev jag sååå irriterad....

Emma och jag skulle ju fara till simhallen idag..... jätte bra ide.... NOT... visade det sig.. !!

Jag hämtade Emma från skolan och hon sken som solen då hon sprang till bilen... hon hade såå väntat på att jag skulle vara ledig så hon och jag kunde göra nåt tillsammans.... Vi for dit- betalade in oss... rätt tomt i omklädningsrummet och jag hann tänka att "va skönt att komma hit när det är lite lugnt".... Vi hann bara öppna dörren till själva bassängerna så med detsamma hördes liv och rörelse i andra änden av simhallen och en stooor skolklass vällde in... sa jag vällde.... ??

Det var ungar ÖVERALLT! Och inte tysta lugna små liv utan högljudda-spring i benen -plaskande små... rack....hmm... ungar.....  tyyp klass 3-6...... och med ens var de ÖVERALLT!!! Det plaskades och ropades, skrattandes och plaskandes... ahh... det sa jag redan...  Det var ungefär som en myrstack på våren...

I bassängen med rutschkanan var det fullt så vi tänkte kanske vi ryms i barnbassängen.... Noupp.... där hade de simlärare som höll simskola till en grupp barn... vi hade inte ens rymts med i ett hörn där eftersom de små liven skulle simma RUNT bassängen!..... Jag såg hur besviken Emma blev... det blev inte alls så roligt som hon hade tänkt sig idag...
Vi klämde oss in i bassängen med rutschkanan ändå till sist...ocj jag då med arga minen: "Bered plats eller så är det NÅGON som blir hivad på bassäng kanten och det med det samma- minen". 
Vi hade ju för bövelen betalat in oss och måste ju helst få blöta tårna. Vi fick hålla oss nere i det ena hörnet plaskandes en aning med tårna.... Emma kunde inte simma nån meter heller innan hon nästan dränktes av plaskande barn runt omkring henne.  Hon är inte såå bra att simma och vi har ju inte precis övat simning när "hela havet stormar".
 Hon måste stå i kö med de andra eleverna för att få rutscha ... så hon gjorde det EN gång.  Det var inte roligt alls.... så vi gav upp försöken att få simma efter en stund. Vi tänkte bubbelpoolen kunde vi ju sitta i en stund men precis som vi skulle trappa upp till poolen kom ett gäng tyyp 5-6 st och trängde sig före och tog med ens upp hela bubbelpoolen. SUCK.... säger jag bara.  Vi kunde inte vara nånstans så Emma började nästan gråta och sa att hon ville fara hem.

Jag tänkte inte låta detta förstöra "vår" dag så vi for in till stan och for på Fredrika cafe istället.... Emma bara älskar att gå på cafe så innalles var bokslutet ändå helt ok....

 Men jag hade faktist lust att fråga efter hälften av pengarna tillbaka när vi for ut från simhallen för jag tycker faktist inte det är rätt att det inte visas alls hänsyn till de barn som är där med sina föräldrar att de också ska få ta en liten plats i den stora simhallen.
Och jag förstår att skolorna har det på sitt program och det tjänar ett stort syfte med simundervisning för barn i nejden.....och att simhallen tar in stora inkomster på skolklasserna.  Men kunde de inte ha upp STORA varningstrianglar eller massor av skyltar så att man skulle veta när det är en skolklass där... så att man har en chans att svänga i dörren innan man betalar ca 9 euro för att  få duscha ... simma kan man inte.. .... och duscha  gör jag billigare hemma.
 Jag kände mig som en sur gammal tant som verkligen INTE är förtjust i barn så där aldrig någonsin.... och det kanske jag är.... ibland... mot stora grupper.... där barn är överallt.....
Om nu skolorna måste komma borde de ju kunna komma i mindre grupper som inte tar upp ALLA bassänger.  Nu tänker väl ni då... Hur sur är inte hon idag då..... ? Och din dotter far ju också till simhallen med sin skola.... och allt det där.. och det är ju helt rätt... men jag kan inte påverka hur stor grupp de åker iväg med från skolan... det står i läseordningen och jag kan ju inte ha hem min dotter då alla far bara för att "mamm e emot"...  Nej... men mera info när man betalar in sig vore trevligt.

 En lapp med texten:

VARNING VARNING!! Skolklass i ALLA bassänger!! Vänd om och SPRING FÖR LIIIVET!!

Vi hade vänt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar