Summa sidvisningar

söndag 1 januari 2012

Första dagen... på resten av ditt liv....



Ett nytt år är då här...1. januari 2012.... känns som man borde lova nåt .... men det tänker jag inte göra... inga löften om mera gymppande... eller bantnings löften eller godisstrejk... fastän det skulle kanske behövas... :) Jag tänker fortsätta som vanligt... d.v.s. äta måttligt... motionera när jag hinner och tycker det är roligt... och unna mig en chokladbit alltid nu och då när livet är tröttsamt... och allt däremellan också...! Jag borde lova mig själv att inte haka upp mig på det negativa i livet och försöka tänka lite mer positivt... tankens kraft ni vet... så det förhållningssättet ska jag försöka ha i livet 2012.....

Igår väntade vi förgäves på 12 slaget.... man vet att man blivit gubbe och tant när man tycker det tar så länge tills klockan blir 12 och man äntligen får gå och lägga sig... hade lust att fara redan 22:30 men det är väl en dödssynd... så vi satte tändstickor så ögonen skulle hållas öppna... 00:10 borstade jag tänderna...ÄNTLIGEN! Vi hade en riktigt trevlig nyårsafton ändå... vi åt gott, stöpte lite tenn... nyårslyckor kallas det bestämt. Det är ingen tradition jag har fört med till hemmet men Johans familj har alltid gjort det så nu gör vi alltid det också hos oss. Omöjligt att egentligen se vad figurerna betyder men det liknar alltid nåt man önskar själv...:)


I går e.m. for jag och hunden ut på en promenad i den härliga nyfallna snön... det snöade lite fortfarande och det var riktigt skönt i luften.... jag kände på några ställen att det var is under snön men jag trodde bara det var på några få ställen... det trodde jag ända tills jag plötsligt låg vågrätt och tittade upp i himlen.....min hund svängde och kom och tittade medlidsamt på mig... varför i världen jag bestämde mig för att ta en tupplur under själva promenaden... Jag föll så handlöst bakåt att jag hann tänka att nu tar huvudet stöten.... men jag hann sekunderna innan ta emot mig med armbågen... sen en lite smäll i bakhuvudet... "He tejsa i skååpi" kan man ju säga... Nåja det kunde ha gått riktigt illa.. så jag hade lite tur men jag måste ha sträckt nackmusklerna lite för de stelnade till i natt så idag svänger jag huvudet med hela kroppen så att säga... borde ha en sån nack-krage som han i Beck filmerna som bjuder honom över på en liten stänkare helatiden. Jag kunde ha fått en liten hjärnskakning så det gick förhållandevis bra.

Idag har vi haft en skön ledig dag... varit ute i snön ett tag också... Emma har hittat på egen Agility Johnson style.... och det upptar deras dag rätt länge.... och hunden gör det för de goda godisarnas skull... :)


Hon har en hög sällskapsfaktor för min dotter våran hund...

Nu väntar en vaknatt på jobbet så borde ställa mig ditåt så småningnom.... På återskrivande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar