Summa sidvisningar

måndag 23 januari 2012

Lugnat ner mig.... är tillbaka..

.... Ok.... nu är allt frid och fröjd... ordningen är återställd. Jag har fått tillbaka min lugna och behagliga röst. Fick vara en dag ledig igår och det gjorde susens. Jag fick vara ifred och göra det jag ville hela dagen så nu har jag landat i mig själv igen.

Helgen annars då Presidentvalet.... Gjorde min medborgerliga plikt. Hade faktist inte satt mig i debatterna ej heller kandidaterna denna gång. Det blev lite icke-picke-pöö faktist. Men jag röstade faktist språkpolitiskt denna gång. Det blir ju en andra gång och då har jag min kandidat färdig faktist... och den avslöjar jag icke!
Lite rolig ordval i dagens kolumn idag i vasabladet...
" Kanske Väyrynen föll på eget grepp då han de sista dagarna före valet på ett lumpet sätt försökte RIDA på Haavistos sexuella läggning.?"
Jag har förstått att Haavist redan är i ett stadigt förhållande....och inte intresserad av några ridturer... :)

Skämt åsido så tycker jag inte att det spelar så stor roll egentligen, har egentligen aldrig tyckt att homosexualitet är något konstigt faktist. Alla människor får väl välja vem man vill dela sitt liv med. Viktigast är väl att man är lycklig. Det är väl ett förhållande lika jämförbart med man-kvinna.... Hoppas bara inte att hans homosexualitet blir nåt som dras upp och blir till Haavistos nederlag.. eller så gör det det och han får mera röster p.g.a. den. VI får allt se.Jag kan tycka att han är modig... och att samhället förändrats så alla tycker det är ok tycker jag är tummen upp. Må bäste man vinna.

I helgen har vi bevistat den årliga traditionen med besök på Kockolarevyn. Vi brukar fara dit varje år för att bara få sätta sig ner och bli underållen... och speciellt bra var det för mig att fara ihelgen... för där vill ingen någonting av mig på flera timmar och jag fick bara sitta och bli underhållen. Kanske inte den bästa revyn iår fakitst.Har sett bättre.
Flera av de gamla revyrävarna var borta iår och som på ALLA andra ställen mest en hel massa ungdomar.. så skrattsalvorna var då inte överröstande men de sjöng bra... och mycket.... nästan föör mycket, men helt ok ändå. Det är bara en massa nya överallt... i hejla väääden! Kan int naa få vara som he ha vari....??

De gör ju alltid lite narr av Jeppisborna och i programbladet var det lite skojiga meningar....

"Kurs i Jakobstadsdialekt för kineser:

Vi skulle ju träffas först nästa vecka = Wah Joo Doh Ko Mah Hiid Noh
Kom ihåg att plocka upp efter dina husdjur = Whan Ha Hon Din Then Shi Tih
Nu ska vi visa er Jakobstads affärsliv= No Fa Wi Thi Kok Ku Lah

och den bästa är den här:

Hur tänker ni nu då? = Dom Ho Wo

I kväll väntar kvällsjobb och jag borde ha hunnit byta gardiner på förmiddagen för jag har upp julröda rutiga gardiner ännu men jag hann inte för jag måste ju... läsa tidningen... dricka en jääätte stoor kopp kaffe... titta tv... uppdatera bloggen... och slappa... borde plocka upp litegrann här också men jag har kommit på att man kan stiga över det också... så alla måsten tar jag tag i torsdag då jag är ledig... om naan moijttar.... fåår di göra e... så he så.... Man ska int arbeit i hääl se. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar