Summa sidvisningar

onsdag 11 januari 2012

När det värsta redan hänt... i huvudet.... då är man "safe"

OK.... vi är mitt i veckan och vi har osdag ännu en timme frammåt.... Jag skriver för det mesta sent på kvällen eftersom den enda som är uppe då är jag... Emma sover för länge sedan och Johan som ska upp tidigt är viktig med att lägga sig tidigt. Och plötsligt... då huset blir tyst..... så hör jag mina egna tankar.... de kommer runt mig plötsligt och jag bara måste skriva av mig... Så nu sitter jag här igen .... framför datorn ...med hunden liggandes bredvid mig... det har blivit lite av "vår" tid tillsammans... och det bästa med min hund... det jag älskar honom mest för är .... Att han ät TYST.... och det behöver jag den här tiden på dygnet....Tystnad och lugn och Ro.... när man jobbar med folk hela dagerna är tystnad en Gudagåva.....


Fixade passen till min dotter idag... inför resan till Gran Canaria... Ju närmare det kommer ju nervösare blir jag.....hur i världen kom jag på att åka dit... tänk om det blir Döds-resan för oss alla.... Jag resonerar så att om jag redan tänkt på det värsta kan jag säga sen när det händer.... Att jag inte visste DET! ..... Jyst så..... ja visst hedee sku händ....

Vi har redan....

1 Glömt någons pass eller plånbok hemma.... och märker det på flygfältet...

2. Flyget kommer ner!.... och jag hade beställt dödsresan frivilligt. jag tar bort hela Emmas framtid....Kanske man hinner säga farväl och tack för mig på vägen ner....

3. Vi äter nåt opassligt och blir sjuka... allihop.... eller så blir Emma sjuk och ligger till sängs hela veckan.

4. Det blir SKIIT väder.... blåsigt och kallt....Kallt badvatten

5. Vi blir rånade... har inga pengar.... jaaa jyst så....

6. Hotellrummet är rena bedrövelsen... med mycket ljud och dåligt iskick....

7. Jag har inga sommarkläder.... men vänta nu.... det har ju redan hänt... för det har jag inte.... SHIT!

8. Vi far på en BÅT utflykt.... för att titta på det marina... och i nyheterna läser de upp :

"Flera turister ännu inte hittade efter att en turistbåt på ön Gran Canaria i närheten av Purto Rico kapsejsade av okänd anledning... en möjlig orsak kan vara den myckna antalet turister som stod vid relingen och spydde.... kan vara så att för många stod till samma sida och båten kantrade.... Olyckan utreds... några räddade ur havet och vårdas på det lokala sjukhuset. Sökningar efter överlevande upphört men sökning av kroppar påbörjats... "

9. Vulkanen aktiv på ön... turister måste evakueras.... o.s.v.....

Eller så blir det en helt underbar semester med avkoppling... färdig mat.... solsken.... bad och avkoppling... i trevlig samvaro..... Men jag har ju garderat mig ialla fall... nu kan allt detta få hända och jag kan säga... JAA JYST Så... HE VA INT NAANA TÅ!

1 kommentar:

  1. He blir troligtvis alldeles alldeles underbart å heimreison komber allt för fort.. Når var e ni sko fara? /Sara

    SvaraRadera