Summa sidvisningar

onsdag 1 februari 2012

Jag kan flyga...jag är inte rädd.....

Hälsningar från ett rätt milt Åland bara -7 grader från 20 grader där hemma.... Kom hit i rekord fart idag. ... Och jag säger bara WOW... Det där gör jag om! Förstår inte att man tillbringat såå många timmar på vägen och i båten på väg hit tidigare... Planet tog fart från Kronoby flygfält kl 5:30 i morse och vi anlände Helsingfors redan en timme senare... nästan overkligt om man tänker att med bil tar samma sträcka över 6 timmar. Emma hade inte flugit förr så det var med en viss nervositet vi äntrade planet. Och efter lite tårar när bältet sattes på och hon insåg stundens allvar... lugnade hon ner sig och verkligen tyckte det var lite intressant med utsikten. Jag brukar vara nervösare för flygturerna än jag var idag, kanske för att jag behövde vara stark för min dotter denna gång... och se ut som om jag flyger varje dag... så f**nens van... som sagt:) Och så tänkte jag som så... kommer det ner så kan jag heller inte göra så mycket åt det... egentligen.... då DÖR man... så är det bara man kan bara hoppas det går snabbt.
Det jag inte kan förstå är varför flygvärdinnorna säger det samma varje gång. Nödutgångarna ...ok... det är ju viktigt... Men sen förevisar de flytvästarna.. fastspänningsanordning på densama... och handtagen att dra i för att få den uppblåst. ... Ursäkta mig men hur lyckligt har en krasch i havet börjat med.. jaa hur var det nu då.. flytväst under sätet.. hur får man lös den då... ok.. fastspännd och klar.. ställer väl mig i kö då för nödutgången... Då kan jag nog säga att då är det ångest och panik som gäller... just inga flygkrascher i havet har slutat med att lla ligger uppblåsta och trygg i sina flytvästar väntandes på hjälp.... hittar de en så är det bra. På förskrifterna som kan läsas på varje säte står även att man ska avlägsna skorna i nödsituation... jag kan då inte tro att det spelar så stor roll om man har skorna på eller om man har dem på när man hittas.. dead or alive.
"På nyheterna läses upp.. några överlevande hittades ..de hade dessvärre skorna på och hade dessvärre inte följt säkerhetsföreskrifterna och hade trampat många medpassagerare på tårna." ;)

Vi var här på Åland redan 9 tiden och det var LYX... så nu har man haft hela denna dagen till godo.... Inget extraprogram idag... bara umgåtts oh pratat.. men imorgon gör vi Mariehamn osäker .. kanske lunch på Svarta Katten och ett besök på Mariebad. Nu tillbaka till prat och skratt... På återskrivande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar