Summa sidvisningar

fredag 10 februari 2012

Dagen då det mesta gick fel....

Gårdagen var en sån där dag då nästan allt gick fel.... konstig dag.
Jag var och handlade, så långt allt väl.... sen tänkte jag hämta upp månadens bok till bokklubben, den hade anlänt till bokhandeln så jag tog en sväng in till stan för att hämta den. Jag parkerade utanför Lillkungscafé, vilket jag i vanliga fall aldrig gör eftersom jag tycker alla vänder sig om inne i cafeet och tittar som på bio när man sätter bilen där men jag tänkte jag ska ju inte var borta länge. Med boken i handen kom jag ut satte mig i bilen.... den startar ..allt väl... sen dör den bort.... Nåjaaa... jag försöker igen... den går igång ...men så stannar den... IGEN! Det var ju kallt ca 20 grader så om det var det då... Och då hade jag plötsligt blivit rätt intressant inne i cafeet... där de nog fick tvätta fönstrena igår och tvätta bort alla näsmärken från glasen.. Alla stirrade och inte en själ kom och erbjöd sig att hjälpa mig... JYST typiskt! Jag tröttnade på att vara i centrum så jag började gå... jag tänkte att med lite tur är Johan på lunch inne i stan så jag kan få hjälp hem... och det var han... Tack Gode Gud!Jag förklarade att bilen inte startar och han bara såg förvånad ut och sa att "Det brukar den aldrig göra".... Men han for dit... STARTADE bilen och körde och hämtade mig... Den hade startat på en gång... JAA JYST SAÅ ! Så tyypiskt! Sen gillade jag inte hans min som visade ungefär ... Jag saa ju att bilen inte hade nåt fel..."

När jag sen skulle till jobbet... var lite sen i planeringen... greppade tag i soppåsen som skulle ut... slängde den i soptunnan och så hörde jag ett "kling" -min husnyckel hade fallit med soppåsen längst ner i soptunnan... Det var soptömningsdag idag så jag måste få upp nyckeln... det gick inte att fiska upp den märkte jag efter några försök så det blev till att tömma hela tunnan på påsar och krypa in i den för att hämta upp den igen.... såg säkert lite konstigt ut... Emma sa att hon såg bara rumpan av mig inne i tunnan.... Tur att man bor på landet utan så många grannar i närheten.... Jag fick upp in nyckel... rusade iväg till jobbet.

Började känna mig lite konstig under kvällans lopp... frös och hade varmt om vartannat... jag hade fått stegring... 37,6 visade mätaren men jag tog Burana och jobbade vidare.

Sen gjorde jag bort mig big time igår... Jag har det bättre om jag kniper käft men så gjorde jag inte det... Har ni varit med om det scenariot att man ställer en oskyldig fråga... som uppfattas fel... vilket gör att man måste förklara sig... och förklaringen uppfattas också fel... och sen är det ingen skillnad vad man säger så blir man bara insnärjd i nåt som blir bara värre och värre ju mer man försöker komma sig ur det..... Det hände mig igår... och nu vet jag inte riktigt hur jag ska reda upp det.... allt blev bara fel...
Jag borde gå till tv och få framföra det här ... Förlåt! Han är för härlig han Niclas:




Borde ha hållits hemma igår ... så hade jag inte fått bilen att stanna... inte behövt krypa in i soptunnan och inte göra bort mig.... I dag är jag ledig så då tänkte jag hållas hemma så gör jag minst skada i omgivningen. Febern är borta idag faktist men är konstig i huvudet... alltså mer än vanligt... och har sjuk hals... så jag antar att febern var en försmak av en förkylning som är på väg... ok... men jag kan vara det nu... så hinner jag bli frisk tills resan.

På tal om det så läste jag på tidningen idag att charterflyget från vasa till Las Palmas igår kväll blev försenad från kl 17 till 00:30 på natten... p.g.a. tekninskt fel... Jaa jyst så... det bådar ofärd... det bådar ofärd.....
Passande låt... eller NOT.... men gillar den.... det är ju Laleh vi talar om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar