Summa sidvisningar

torsdag 16 februari 2012

Stickalster... så här långt.....

Jag tänkte sätta upp lite bilder på sånt som jag donat med så här långt i vinter. Hade jag inte haft min stickning hade jag inte kunnat lugnat ner mina nerver så bra som jag har kunnat göra nu. Det är såå roligt att greja på med nåt och nya projekt dyker bara upp i huvudet... plopp... och så måste jag prova det också.

Dessa gjorde jag till en vän till julklapp, de var roliga att sticka, lite utmanande mönster. De är stickade i Dropsgarnen svarta garnet är "Fabel" och det rosa-flammiga är "Delight"; hade skickat efter garn från Lankatalo.Stickade till jul även ett par sockor i samma garn Fabel och Delight men i svart och blått med renar på. Glömde fota dem så de finns ej med bildbevis eftersom de blev en julklapp men det var med renar på.


De här har jag nyligen gjort färdiga. Förälskade mig i ett mönster på garnstudio och beställde även detta garn över nätet. Garnet heter Karisma. Härligt sockgarn. Lite högre modell på sockor som jag inte gjort tidigare.


Här är en babysocka.. den andra är ännu på gång... de är lite gulliga va.. de är i storlek 0-3 mån. och de är lite "pickliga" att sticka....speciellt hålmönstret framtill.. men roligt. De är stickade i Dropsgarnet "Marino Extra Fine".


En pälsbollsmössa som nyligen blev klar till min systerson...Har stickat ganska många av dem faktist ... till jul stickade jag fyra st. som jag gav bort, i ljusrosa, mörkblå, ljusblå, och vinröd.... så det här är min femte mössa. Går fort att sticka.... Det största problemet är att få den rätta färgen pälsboll som passar till färgen på mössan...


Denna varit klar en tid... Pippi-Tröja till min dotter. Den är stickad i storlek 8 år så den känns en aning stor ännu åt henne men hon växer ju... tyckte det var onödigt att sticka storlek 6 år åt en 7 årig tjej. .... Den är stickad i Svarta Fårets garn Tilda. Härligt bommulsgarn.


...och mer kommer det bara.... det är så himla roligt...

1 kommentar:

  1. Va fina saker du gjort! Handarbete är bra för nerverna. Håller själv på och virkar en tröja, går snabbt och är roligt! Anna-Lena H.

    SvaraRadera