Summa sidvisningar

onsdag 22 februari 2012

Ok... Semesterresan närmar sig och jag väntar ännu på res-paniken som har för vana att infinna sig nån dag innan man åker. Jag tycker verkligen inte om att packa och resa... sedan jag väl är där har jag det roligt men dagarna innan jag kommer iväg har jag en klump i magen... och dagen innan man åker är ABSOLUT värst...
Jonas Gardell uttrycker det så bra... att han hatar att resa...tvi tvi tvi... att han hatar att lämna sitt sammanhang att dagarna före han åker springer han runt i lägenheten och säger mantrat "Jag hatar att rasa... jag hatar att resa..". .
Det gör jag också... jag hatar att ställa mig på resa men jag vill ändå uppleva så länge jag lever och är frisk... den ekvationen går inte riktigt ihop... men jag tvingar mig att fara ändå... för att inte "bara vara en liten lort" som Skorpan uttrycker sig i Bröderna Lejonhjärta"....
Ok... liite nervositet har jag ändå men faktist inte det väärsta. Jag är såå inriktad på att förhindra sjukdom hos alla inblandade att hela min energi har gått åt till det... tvätta händerna... snyt dig i NÄSDUK... Bli inte sjuk för bövelen. Jag deklarerade kort till familjen i måndags att det är nu officiellt FÖRBJUDET att bli sjuk denna vecka, ok... snor och lite hosta tillåtet men ingen feber och absolut ingen magsjuka! Kommer vi oss inte iväg nu har vi inte råd på läääänge än att åka någonstans så nu gäller det.Jag hade räknat med att om nån blir sjuk så blir det vi... men igår pratade jag med mamma och hon hade inte mått så bra tidigare i veckan... Jaa jyst så.... Mamma ska med om jag så ska bära henne med på planet. Hon mådde bättre nu så faran över men med privat sjukskötare som jag är så kommer ALLA med oavsett krämppa nu!
Jag är ändå liite förvånad på mig själv... jag är inte så nervös att jag mår illa... jag sover gott på nätterna och springer inte runt och yrar såå mycket. Kanske jag plötsligt blivit äldre och mognare... ;) Jag ser på sant fram emot att komma bort lite.... få äta ute och inte ta hand om disken, inga tider att passa och värmen och solen. Vi provpackade igår och jag fyllde lätt en hel väska med mina kläder.... sedan återstod en liten väska till Johan och Emma.... och det tycker jag inte är för mycket begärt att de delar på den... hur mycket måste de ha med egentligen... man måste ju lämna hem nåt om det inte ryms med... :) Idag ska hemapoteket införskaffas... min mamma kallade mig "det vandrande förstahjälp-skåpet"... så måste väl leva upp till ryktet.....

Var till Kockola i måndags och handlade simdräckt... expediten som hjälpte mig var hjälpsam så till tusen och hon plocklade fram en bikini som var starkt cherise rosa och svart...jag brukar inte välja såå starka färger sa jag men hon hävdade att färgerna passade mig alldeles utmärkt.... ok... vid närmare eftertanke kanske inte så dumt men jag tyckte verkligen att jag blev en aning "bar i bringon"... den var såå låg och urringad att jag inte riktigt kände mig bekväm... Jag såg mig inte direkt springa på stranden som Baywatch girls ... med den bikinin... hade nog behövt stanna och lyfta in dem igen då..:)



men jag valde en helt annan sist och slutligen... en lite mera hög modell med topp.. och byxor...och lite mera dämpad färgsättning.. i ljusblå och lila. .Med den rosa hade jag känslan av att jag egentligen var naken... och "Allt syns när man är naken " ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar