Summa sidvisningar

söndag 5 februari 2012

Och vinnaren är.....

Vinnaren i mitt lilla lotteri.... är Gundel.
Grattis... Ett paket kommer på posten så fort jag får mitt projekt klart!. Jag tackar alla som anmälde sig... roligt att så många ville vara med...lotteriet kanske återkommer i något skede... det var lite roligt att planera grejer som skulle passa alla...

Jaaa... vi har alltså kommit lyckligt hem från vår trip till Åland. Kom med dagsbåten från Mariehamn och tog nattbussen upp sista natt. Kom hem vid halv fyra tiden. Det kändes såå bra att få vara bort lite... komma ur vardagen och bara göra nåt annat en liten stund.... så nu är jag fit for fight igen... och jobbar imorgon.... så kanske jag har ny energi... till så där efter tre timmar in på dagen då mitt förråd är slut igen kan jag tänka. ...;) Imorse sov vi lääänge kan jag säga så jag drack mitt morgonkaffe där kring lunch... Det blev inte sovit så där jätte mycket i bussen förän efter Raumo... eftersom vi hade med oss i bussen en överförfriskad man fruåån Näärpes... han började språka med en lika sinnad överförfriskad man från Raumo.... Han från Raumo pratade finska och mycket sådant.... och han från Näärpes pratade lika mycket men INTE finska... så resultatet var att de satt och pratade medvarandra men ingen förstod något egentligen av vad den andra sa. ... de försökte komplettera med engelskan men den kunde ingen av dem... så de blev bara jobbiga att höra på... Mera och mera högljudda blev de när de kom att språka om presidentvalet... Så långt förstod de om varandra att de höll på varsin kandidat... stenhårt.... så då användes väldigt mycket ord som s*** och perk***.

Dagen i dag har spenderats i Vasa och på min systersons dop... litet och vackert dop för sonen Milo. Min syster fyllde jämna år även idag så vi stannade kvar i vasa för att hylla jubilaren en stund efteråt.
Uppfyllt även min medborgerliga plikt idag och röstade.... kollade in valvakan lite på tv ikväll.. och presidenten lär nu då heta Niinistö... Jyst så... !
Jag missade ju melodifestivalen igårkväll.... så jag har kollat in låtarna på Play ikväll... väldigt få guldkorn måste jag säga... och varför i hela friden måste det vara tre programledare....?? Kristian Luuk gjorde det finfint och han var ensam för nåt år sedan. Jag tycker bara att det blir rörigt jag.... och jag får även känslan av att de försöker överträffa varandra i att vara rolig... med den påföljden att ingen av dem är så särskilt roliga.... hon yngsta bloggaren... går mig redan på nerverna som en liten mygga en het sommardag. Det hade räckt med Helena Bergström tycker jag faktist. Hon vann faktist saklighets tävlingen hos mig ialla fall denna gång. ... Nu sängdax.... Härligt att man får ligga och sova inatt... att sitta och sova i bussar är ingen höjdare i längden.

Mitt guldkorn från igår... inte illa pinkkat... synd att ingen annan tyckte det;(

2 kommentarer:

  1. Jag blev besviken på låtarna,artisterna o programledarna.Hoppas på bättring på alla fronter.Afrodite var oxå bäst enligt mej,så du är i gott sällskap :)

    SvaraRadera
  2. Jag som tyckte att programledarna var bra, men låtarna, 2 bra och båda kom ju inte ens vidare (Afrodite en av dem)

    SvaraRadera