Summa sidvisningar

måndag 13 februari 2012

Grattis på 1 års dagen Bloggen....

Jassåå... Ett år på bloggen idag då! Slutsummering på det först året är att det är intressantare än jag trodde.... Har utvecklat min skrivteknik en aning... fått skriva av mig och fått göra ett avtryck på Nätet... wow...Frihet under ansvar.

Dagen idag har varit en sådan där dag då allt är timat och klart ... in i minsta detalj.. som Sickan brukar säga. ...

Tid för jobb: 8 timmar och fem minuter
.Tid för hämtning av dotter: 18 minuter inklusive körning till Socklot. Dotter som klär på sig i ultra långsam takt... pratar lite med kompisen .. har på sig en stickad socka.. hittar efter lite tjat om att skynda sig lite.. den andra som hon heller inte har bråttom att sätta på sig.....
Tid för matlagning: 10 minuter... Det blir lite uppvärmning av rester.. det går fort..
Tid för att äta: 13 min
Tid för disken: 0 minuter... det tar vi sen ...nångång....
Tid för snabbyte av kläder: 2 minuter... inkluderar min dotter också..
Tid för dotterns pianospelning: 30 minuter.
Tid för skjutsande hem och på samma gång säga hej till min man som vi träffar i dörren: 15 minuter.
Tid för Zonterapi 60 miuter. Behövdes verkligen idag.. är såå "däppt i näsan "... gav bihålorna en omgång så nu har det börjat röra på sig så jag snorar mig hela tiden.. Till min mans förtret som inte ens hör vad som sägs i tv. Det bästa vid förkylning... ever är Zonterapi... rekommenderas verkligen.
Tid för att slappa och umgås hela familjen samlad: 3 timmar och 30 minuter.... Ahhhh... äntligen fick man sätta sig.

Kan ibland känna mig lite ointresserad av att vara snoffsig och det har blivit lite värre på sistone faktist. Jag har så bråttom för det mesta överallt att jag inte hinner rätta till alla hårtester.... tänkte på det idag.. och att skillnaden är hårfin på gränsen mellan att vara naturell och att vara ofräch...Jag hoppas verkligen jag är naturell ännu... vill då heller inte bli ofräch...Jag känner bara ingen likhet med de som kommer till jobbet alldeles uppkammad.. sminkad och luktar gott.. de ser nästan ut som de inte ens sovit på någon kudde ... kanske suttit och sovit för att inte förstöra frisyren...
Minns faktist inte om jag hann kamma mig imorse.. Vad jag minns stod jag och försökte trycka ner skrinnskorna i min dotters skolväska inför dagens jumppa timme och allt annat ställande så jag var kroppsligen på jobb 6:45 men i tanken nån timme senare.. mascara har jag hädanefter på fest... hittar jag ett PAR sockor på morgonen blir jag så själa glad att det kvittar om de paassar till mina byxor... jag kan gärna ha gröna strumpor till lila byxor.. no problem...bara de är par..
När min dotter och jag satt och väntade att hennes pianolektion skulle börja försökte jag som hastigast släta till hennes hår... vi hade inte reserverat tid för kammning innan vi for hemifrån.. hon kommenterade snabbt att jag då inte heller ser så väldigt bra ut i håret.. vilket hon hade alldeles rätt i.... men jag sa till henne att det spelar ingen roll för jag har så fina bröst så då behöver jag inte vara fin i håret... :) Hon fnissade till men sa bestämt att det fick jag absolut inte säga inne hos pianoläraren.... men jag sa att det behöver jag inte heller för det ser han själv.... :) hihi... jag kanske inte ser så bra ut alla gånger men... jag har ett varmt hjärta...och en gnutta humor.. :)

1 kommentar:

  1. Man klarar sig långt här i livet med ett par fina bröst... :D *ha ha*
    Trevlig vändag! /Annika W

    SvaraRadera