Summa sidvisningar

tisdag 1 mars 2011

Ute-Lov

Sportlov..... Att sätta en rubrik på ett lov irriterar mig en aning har jag märkt. Sportlov har ju en antydan om aktivitet av något slag och det stressar mig. De flesta har nån aktivitet inplanerad, är det inte slalomresa till Lappland, shopping resa till Tuuri eller längre bort, så är det kanske södern resa. Det känns som om när man är hemma alla en veckas tid MÅSTE man göra nåt skillt.  T.om. på förskolan före lovet skulle det frågas vad alla barnen nu skulle göra på sin lediga vecka. Sen kommer alla program nerdimppande om aktiviteter för ditt barn på sportlovet, skidkul, dag i stallet m.m.

Jag känner mig lite stressad... Jag känner att vi borde göra så mycket som möjligt av allt bara för att vi nu har tiden...känns som om den dyrbara "vi" tiden rinner en mellan fingrarna om man inte tar tag i den och gör nåt stort.  Jag håller på och frågar hemma vad ska vi göra i dag då och Emma och Johan bara tittar på mig och Emma säger alltid: Vi ska bara vara ut. Då skulle jag ha lust att säga Vadåå bara ut...vi måste ju fara nånstans som alla andra så att vi kan säga att vi gjort nåt  skillt.. annars går bara dagarna och vad har vi gjort : "Varit UTE"!  Ska Emma behöva gå tillbaka till skolan och säga att hon "Varit ute"  Nej det duger inte..... för MIG (har jag konstaterat) Det är ju det hon vill .

Jag får väl lugna ner mig och bara ta dagen som den kommer och bara vara ute; för när det kommer till kritan: Är det min dotter eller jag som vill fara på alla barnaktiviteter? JAG !  Jag tyckte jag hade planerat dagens program så bra, vi skulle fara till Jeppis och fara på bio alla och sen ut och äta. Det visade sig att disneyfilmen visades inte idag så vi for inte utan istället hyrde vi en film, köpte chips och godis och anordnade vår egen bio hemma i vardagsrummet. Lika så bra om inte bättre. Sen åkte vi pulka i åbranten hemma.  Det blev en suuper dag och vi följde inget program och dyrt blev det inte heller. Så hädanefter heter inte familjen Johnsons ledighet Sportlov utan "Ute-lov" Och imorgon hade vi tänkt:. . . . . VARA UTE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar