Summa sidvisningar

torsdag 22 september 2011

Tantvarning




Tänkte förgylla er dag med denna idag.... :) Jag är lite bekymrad..för jag börjar tycka mer och mer om sådana här hembygdslåtar... fioler och rytm... Jag visste det... sticksöm har jag redan och nu börjar faktist bara baskern saknas för att komplettera min tantförvandling.... Men vänta nu...basker... den kunde man ju sticka..:)

Här levs vardagen. Igår var jag ledig och det var sånt häärligt väder. Det hällregnade nästan hela dagen och då får jag göra det jag allra helst vill, VARA inne och myysa. Så det gjorde jag. När min dotter kom jag hem så bakade vi bullar. Helt vanliga runda med pärlsocker på. På receptet stod det "små-bullar" så vi tänkte... såå små vill vi inte ha dem så vi gjorde dem lite större. Jisses... de blev hur stora som helst... vilseledande receptinformation skulle jag säga... men om jag tänker efter var det bra... man kunde ta en och sen säga nej tack (för man orkade inte fler)...hihi.

Idag regnar det också.... och det är också en Guda gåva för då får jag krypa upp i soffan och läsa min bokcirkel bok: Siri. Den är faktist bra... man blir liksom indragen i handlingen och känner väldigt mycket för den där Siri och hennes liv. Fiktiv berättelse men såå välskriven. Eftermiddagsjobb väntar så man får passa på då huset är tomt och fridfullt.

Har såå många stickprojekt nu på kommande och ett garnpaket väntas från Tapion lankakauppa... Varje år när det blir höst blir jag nyförälskad i alla garn och garnbutiker skulle jag kunna bosätta mig i... och lägga mig ner i garnlådorna och bara myysa med nystanen... finns hur mycket som helst jag skulle vilja hinna sticka.. men har alltför lite tid.

Spinning kursen har börjat och det är såå roligt att komma igång igen.. kursledaren har bytt och den vi har nu är väldigt inspirerande och har bra program och musik. I samma grupp finns flera NCK:are (cyckelklubben) och jag brukar undvika att ställa min cykel bredvid nån sån... ni vet det där med tankens kraft.... inte för att jag skulle känna mig sämre alls...nejdå... Det som förbryllade mig denna vecka var när kursledaren frågade mig innan kursens början om jag tränar alla dagar.. och jag stammade fram att neej.. jag hinner nog bara med den här kursen... så sa han att optimala vore spinningträning minst tre dagar i veckan.. för att stabilisera sin rygg.. Då kan man ju ta påståendet på två sätt.. kanske han tyckte att just JAG borde träna tre dagar i vecka eller så ville han bara hjälpa mig optimera min träningseffekt... Jag har bestämt mig för det senare... . Men TRE dagar i veckan..Hur hade han tänkt att jag som mamma och heltids- och skiftes arbetande skulle kunna träna spinning i tre dagar/vecka. Tanken är god...och kanske jag kan satsa lite mer tid om nåt år men nu är det stört omöjligt. Jag tackar min skapare och Gud att cyklarna står still vid träningen för vi är nog flera där på kursen som de hade fått börja söka med värmekamera efter mörkretsinbrott om vi hade farit ut på verkliga cyklar med dom från NCK. Nåja... jag blir bättre och bättre vad tiden lider. Jag kämppar helst... och ger 100 % och det är ju det som räknas.

Nu ut med hunden en sväng.... Ha det bra gott folk...

1 kommentar:

  1. Men vet du, jag lyssnar också på Kalle Moraeus på Spotify nu som då. Och jag är yngre än du. Så det så...

    SvaraRadera