Summa sidvisningar

lördag 10 september 2011

Jisses...jag har verkligen varit borta ett tag från bloggen...en vecka cirka..
Vi börjar väl med vårt projekt "Sommarstugan"... För en vecka sedan , fredag och lördag plockade vi ner stockarna en stock i gången.... vi hade alla flera cm längre armar än dagarna innan. Vi hade hjälp av en herreman som hade kran, han hjälpte oss med att riva plåten och taket av stugan.




Det var verkligen stor hjälp. Sen satte det verkliga arbetet igång med att plocka och bära stockar. Nu är alltså stugan ner och här hemma på Åminne, packade och klara för isföre i vinter. Nu väntar den officiella ritningen och anhållan om bygglov. Det ska bli såå roligt.
Mera bilder och berättelser om rivningen senare....

Till nåt annat...denna vecka började jag i en jätte rolig kurs i Arbis... Bokcirkeln.... och den var just så där mysig som det låter. Vi är en grupp på ca 10 som träffas en gång i månaden, enas om en "månadens bok" som vi ska läsa och sen ska vi discutera den följande månad och kanske upptäcka nya författare, lässtilar, utmana sig själv helt enkelt... jätte roligt. Denna månadens bok heter "Siri"... Får den nästa vecka..cant wait....

Jobbar rätt mycket nu och dagarna är fyllda med jobb... handla mat, koka maten ...ta disken ..och alla kvällar har någon nåt program så nån ska skjutsas eller fara bort. Har ett pass med 8 dagar i raken och det är nog självförvållat eftersom jag bytte bort min enda lediga dag..men känns ändå tungt när man är mitt i det.
Så ikväll känns allt lite ledsamt... ledsen för att Johan slängt bort de kokta potatisarna som jag tänkte steka till kvällsmat, ledsen för att jag inte hittade ett ämbar att bära vatten med idag, ledsen för att tv inte fungerar hos oss ikväll...Alla har gjort nåt fel... och den som inte nödvändigtvis har gjort nåt fel ...KOMMER att göra det... så bäst att vara sur på förhand..
Känner mig som Sverker han i PLUS programmet...."Ska det var på det här sättet...ska det vara så... Nej tack och så slänger han allt i den röda soptunnan".

Har aldrig pratat så mycket jag och efter 6 morgonskift på jobbet så hade jag gärna haft en TYST kväll.... ingen skulle prata alls!... Så då gråter jag en skvätt för att ingen är tyst mera i hela världen... snyft! Mera tystnad åt folket säger jag!Sen är jag lite ledsen över att chipsen i skåpet var mjuka... att jag inte hittade de rätta bitarna i puzzlet vi bygger,...
Nåja ... jag avslutar denna dag med rubriken i Oravais revyn ifjol.... "Tack och förlåt"....

Måste berätta mer en annan gång.... måste fortsätta tjura över att tv inte fungerar ikväll... *snyter mig ljudligt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar