Summa sidvisningar

söndag 28 augusti 2011

Firat ledig helg




Har firat nåt så sällsynt som en ledig helg.... Firade den ute på vår ö... Råholmen... paradiset på jorden. Vi lämnade skären och sommar säsongen redan 4 augusti, jobb och andra plikter började då så vi städade bort bra mycket då redan. Nu skulle de sista städas undan. Härligt väder fick vi ännu en helg. Vi åkte ut redan på förmiddagen på lördag. Luften var hög och kändes bra mycket fuktigare än sist. Trots det fina vädret känndes det att det var höst i luften.
Vi firade villa avslutningen tillsammans med Johans faster och farbror och mina svärföräldrar så klart. Här gräver vi ner vår mat inför kvällen. Vi hade som traditionen bjuder även iår Rövarstek. Man eldar på marken nästan en hel dag i en grop, packar in kött i folie och vått tidningspapper och ner i en korgliknande påse som sen sänkes ner i gropen och man skyfflar varm aska över... Får vara där ca 4 timmar. Underbart gott. Vi hade en trevlig kväll tillsammans i kvällssolen.







När det började skymma började vi tända ljus och facklor längs med hela stranden och det var såå fint. VI hade inga egna fyrverkerier iår men det gjorde nog ingenting.... de hade mer än tillräckligt på alla holmar runt omkring oss.
På söndag städade vi undan det sista och packade båten och åkte hem.

Vi hade en del att göra även på söndag.... Vi fick hämta verket från sågen igår så då gick dagen åt att rada plankor och rada plankor.....nämnde jag att vi radade plankor...? :). De ska ut till skären i vinter för sommarens bygg, så nu ska de torka och köras ut i vinter.

Idag är jag ledig och har en del som borde göras här hemma...plocka upp....tvätta kläder... laga mat och allt sånt nytt och intressant..
Avslutar med en bild på en svmp vi hittade på holmen ...Jag kom att tänka på sången:"Jag vill bo i en svamp...annars får jag kramp"..... Han va så lill och gulla men farlig farlig....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar