Summa sidvisningar

fredag 5 augusti 2011

Farväl sommarön.....farväl...

Inte skivit på ett tag..... ide'torka och faktist inte varit hemma på ett tag.... nåja... bara korta stunder emellan jobbskiften och sedan ut tillbaka till vår ö. Nu i tisdags lämnade vi stugan och vi var inställda på att det var ett farväl för denna säsong. Johan börjar sitt jobb måndag.... jag jobbar och de lediga dagarna börjar lysa med sin frånvaro. Vemodigt...måndagskvällen rodde vi på runt vår ö och insöp utsikten, lugnet och solnedgången... försökte spela in allt.. för att ta fram det i november när det är kallt och mörkt. Jag har tankat massor av ny kraft där i sommar, det har gett mig lugnet och jag har hittat tillbaka till mig själv. Det var med kännbar sorg i hjärtat vi lämnade ön på tisdagen. Även vår hund förlorade en viss frihet när vi kom hem... har fått springa lös den mesta av tiden. Nu är det vardagen som gäller. Börjar jobba lite mera, går upp i % en aning, JOhan jobbar på som vanligt och Emma börjar skolan, med allt det innebär, det blir föris och eftis... listskrivande....
Men tillika har vi mycket spännande på gång även i höst och även nästa vår. Mina föräldrar river min farfars gård på tomten hemma i Jeppo och vi tänkte flytta ut stockvillan till vår ö till nästa år.... Tänker följa med rivandet och byggandet på bloggen sen om nån är intresserad. Vi har rivit utsidan och stockarna ser faktist över förväntan bra ut så nu följer planering och bygglovs ansökningar så småningom.Mer om det senare.
Här kommer lite sommarbilder: Sommaren 2011!



Den här bilden har jag tagit själv faktist... efter många misslyckade försök... hihi...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar