Summa sidvisningar

lördag 23 juli 2011

Värme och urladdning

Varit hemma igen några dagar..... jobbat...ivärmen.... jisses va varmt... inte så fräääscht när man känner att svetten rinner längs ryggen.... huva dådi.... är faktist inte så förtjust i sån här värme... Jobbat ikväll och det blev världens åskväder, ganska skönt egentligen att luften riktigt laddade ur. Det ösregnade när jag sprang till bilen ikväll och jag var som en dränkt katt när jag kom fram. När jag kom hem var min man ute med spade i handen och grävde av vägen... vi höll på att få in vatten i källaren av alla vatten massor som kom ikväll. Vi fick vattnet avstyrt till brunnen på gården men det hade nästan tagit sig in under dörren till vår källar ingång. Det hade varit världens åskväder hemma och en stor gran till vårt pilträd hade knäckts... som tur vinkade den in i hästhagen och förstörde ingenting. Jag gillar egentligen åskväder med skräckblandad förtjusning. Himlen laddar ur.... kraftfullt skådespel tycker jag.

Idag pågick även Jakobsdagar med gammaldagstorg och vi hade egentligen behövt fara till stan för att uträtta en del grejer men vi hade ingen lust att först inte hitta parkering och sedan trängas med folk.... så vi for istället bara in till stan här i Nyykaabi ...folktomt kan man ju säga. Vi valde ut nya tapeter till sovrummet...det tog oss en minut så hade vi bestämt oss. Vi är väldigt eniga i tycke och smak och vet vad vi vill ha.. Vi ville ha tvåväggar vit och en fondvägg brun.... vi gick in såg de perfekta tapeterna med en gång ...tog dem och gick ut... jaa betalade dem också men vi velar inte mycket när det gäller inredning. har aldrig gjort egentligen... ska bli såå snyggt bara vi får upp dem. E.m. gick i jobbets tecken och vi hade sååå varmt. Skönt att komma hem och få duscha. Imorgon väntar ännu en jobbdag och sen åker vi ut igen. Sommaren är härlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar