Summa sidvisningar

torsdag 7 juli 2011

Carpe Diem...trots jobb....

Välsignade sommarkvällar.... tänkte just på det ordet igårkväll när jag gick här ute i den ljumma sommarkvällen.... spegelblank låg ån och 20 grader varm ännu eftter 21.... Försöker behålla känslan av att ha all tid i världen ännu fast jobbet har börjat... jag försöker hålla den kvar förbrilt... inte låta tankarna på jobbet sysselsätta mig när jag inte är där...leva i nuet helt enkelt....
Skjutsade just ner min dotter och hund till andra sjön...farfar hämtade och tog dem med sig till skären eftersom både Johan och jag jobbar idag.... just idag av alla dagar. Varm så det förslår... och jag hade lust att börja gråta vid bryggan och snyfta... Ta mig med ocksååå...snyftt....".. Jag å vill simma och sola idag... men det är bara att bita ihop och hoppas på bra väder också en ledig dag.

Den här blomman blommar i min trädgård nu och den kallar jag för mommos blomma... vet inte det rikgia namnet och egentligen bryr jag mig inte heller... för den här blomman är det närmaste jag kommer till min mormor... hon dog samma år jag föddes... plötslig och oväntat... så henne vet jag inte mycket om ...hur hon var och så...bara sett henne på kort och på somrarna när jag var liten var vi ganska ofta och vattnade blommarna vid hennes grav på kvällarna efter "föusi" och då tog vi nästan alltid en sväng till kiosken på sisbacka och köpte salmiack och sen ner till mammas hemgård och plockade just de här blommorna... mamma kallade dem "blå pojkan och vit flickona".... har endast den vita varianten men de duger ändå. De doftar underbart....luktar mommo för mig.







Här har Emma och jag stylat oss för sommaren... det röda är såå JAG...eller hur?











Till sist lite skäribilder.... kvällsfrid skulle jag kallad det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar