Summa sidvisningar

lördag 9 juli 2011

sommardag

Varit på jobb ikväll... svettigt värre. Åskan började höras redan då jag började packa ihop mina saker idag vid lunchtid vid skären för att bli skjutsad tillbaka till andra sjön... Jobbet kallade. Luften stod still och det var en tryckande känsla iluften hela f.m. Hade en aningens huvudvärk hela dagen .... kanske åskväder-huvudvärk? Jag skulle väldigt gärna ha stannat med dom andra på skären... det vankades rökt havslax och tilltugg ala svärmor.... jag säger bara "o...lalaa"... Men ...plikten kallar och det var nog förvisso min tur att jobba så många helger jag varit ledig egentligen. På förmiddagen var det spegelblankt på sjön och solen sken från en klarblå himmel... vi tog en tur med vår "tuffa.båt"... och tog lite picknick med... härligt.









Johan började sin semester nu fr. o.m måndag så nu har vi hem far i huset. Vi ska försöka bo ute på skären så mycket som möjligt... Carpe Diem...ni vet... jag måste ju upp och jobba men that`s life.... Köpte nya gardiner till ...öhh...vår bastukammare... Vi köpte dem på Åland och det roliga med dem är att det står Måseskär på dem... det finns en lite holme riktigt brevid vår ö.. ett stenröse med aningens växlighet på som kallas just Måseskär... så just vår del av holmen blir kallad Måseskär.... häftigt va.... Passande eller hur?

Nu sängen och ny dag på jobbet imorgon.... sen skären.... igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar