Summa sidvisningar

måndag 4 juli 2011

Back to buisness......

Ok... så var den semestern slut.... och denna sista dag har jag i tankarna försökt summera dessa veckor och ett ord har cirkulerat i mitt huvud idag...: TID. I ledig tid hittar man sig själv... bara synd att man inte har mera av den varan. Man jobbar bort så mycket av sitt liv... så man kan behöva andas i papperspåse om man tänker på det...Jag har kommit på mig själv idag med att tänka..."men det kan jag göra imorgon... för det har jag kunnat göra nu i 4 veckor... imorgon sover jag efter nattskifte och från och med nu blir den egna tiden begränsad.
Men en del av mig saknar det vuxna samtalet, arbetskamraterna och jobbutmaningar.... dessa fyra veckor har jag lekt med barbie..spelat UNO, byggt lego och lekt i lekstugan... och NU ORKAR JAG INTE MER... jag behöver få komma bort och få vara ifred ett tag... Nu väntar ett nattskifte och faktist går jag till jobbet helt nöjd ikväll... jag har fått vara på sommarstugan när det varit varmt.. jag har fått vara en vecka hos min bästa kompis och pratat...pratat och skrattat... har fått dansa med Axel och Milja, Emmas "mini-små syskon".... fått fira min mammas 60 år , och så har jag målat ladan som tänkt... EN vägg..:) resten överlämnar jag med varm hand till min käre man som snart börjar sin semester. Det var ju av ren omtanke jag sparade 3 väggar åt honom... annat hade varit själviskt..eller hur?
Denna sommar har jag även lärt mig köra den stora båten själv och det är jag rätt stolt över.. som stolt Jeppo bo vill jag kunna själv...inte vara beroende av andra så förra veckan körde jag och Emma själv. Och bäst var uttrycket i min svärfars ansikte då Emma och jag kom första gången ut med egen båt och jag kom in perfekt mellan stenarna och en perfekt parkering snyggt bredvid hans båt..Han var lite imppad.. och det är sällan man får honom det...:)
Så nu ser jag fram emot resten av sommaren och en spännande höst...då vi kanske ser ett slut på övernattning i bastun på villan för vår del... om allt går som tänkt kanske det börjar ljusna till hösten för en alldeles egen sommarstuga... finns inga ord för min lycka.... men vi får se.. vi hoppas på det bästa.
Nu ska sökas jobbstrumpor och skor... friden är slut...YES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar