Summa sidvisningar

måndag 27 juni 2011

Friden och lektanten......

Jag vaknar stilla.... ligger en stund med ögonen slutna och njuter, en ledig dag framför mig..... öppnar ögonen... min dotter smög till oss igår kväll och hon ligger bredvid mig och jag hör hennes lugna och ännu tunga andetag... hon sover ett bra tag ännu... Jag älskar just det ögonblicket på dagen då man just vaknat.... den stilla tystnaden... precis innan någon öppnar munnen och säger något.... huset låter.... FRID.... det ligger kvar en viss frid i huset just innan alla vaknar. Ibland ... som i morse bara lyssnar jag till tystnaden.... ögonblicket min dotter vaknar och börjar sin dag är tystnaden bruten... just friden i huset innan alla börjar sin dag är bara såå värdefull. Jag tassar ut i bara nattskjortan på trappan och samma frid ligger över hela gården... bara fåglarna sjunger... underligt att man stannar upp och lyssnar ..verkligen lyssnar på dem på morgonen... senare på dagen har man så mycket på gång att man inte lyssnar mera.
Går stilla innomhus igen och lyssnar på kaffebryggaren... ahhh...kaffe.... Sen hör jag små tassande i hallen och en sömnig dotter kommer och frågar om vi ska äta....? Dagen har börjat...friden drar sig still tillbaka därifrån den kom.....

Har ännu en veckas semester och jag står i valet och kvalet om jag borde göra alla projekt färdiga som jag hade tänkt eller om jag ska vara lat och bara njuta av vädret och göra INGENTING!..... Kombinerade dessa två idag.. tvättade fönstren på terassen....sen slappa...

Min dotter och jag har varit lediga tillsammans i hela 3 veckor nu och lite behöver vi annat program på varsit håll numera... Hon börjar ha lite saknad efter sina kompisar och jag börjar bli SÅÅÅ trött på att leka.... Jag har aldrig varit en lekande mamma och har faktist hållit upp god min i 3 veckor men nu börjar jag faktist vilja ha lite vuxentid... lite slappa i gungan med en bra bok.. greja på i trädgårdslandet... Vi spelade Svarte Petter idag.. ni vet kortspelet man ska dra kort av varandra och försöka få par och den som lämnar med Svarte Petter förlorar...jaa ni vet... Jag vann första gången och andra gången får Emma Svarte Petter och hon bara störtvägrar ta just det kortet... "för då förlorar jag ju IGEN!"... Det slutar med att jag vill sluta spela men hon vill spela ända tills HON vinner.... med blicken.."Om vi såå ska spela i all oändlighet så SKAA jag vinna".... När vi börjar bli just såå irriterad på varandra är det bäst att ordna lekkompis nån dag så brukar det ordna upp sig... Och det ska erkännas att liiite ska det vara helt ok att börja jobba igen... med vuxna vänner.

Fick garn jag hade beställt idag från Tapion lankakauppa och det bara kliar mig i fingrarna att börja nya projekt... har blivit såå kär i den nätbutiken ...smidigt att beställa... snabb och okompliserad faktura system och snabb leverans.... inte alls sista gången jag beställer inte. Hade beställt härligt färdig randat garn "Fabel" till strumpor åt mig själv.. härlig nyans... kan inte vänta tills jag får börja med dem.....

Nu väntar flera soliga och varma dagar och jag tror jag tar mitt pick och pack och lämnar alla "måsten" hemma och drar iväg till sommarstugan för att njuta där denna sista lediga vecka... hämtade min arbetslista för Juli idag och jag säger bara "svettigt värre"...

Nu en stund innan sömnen inträder....till min bok "Hypnositören av Lars Kepler.... hur bra som helst men jag går inte i källaren efter ett kapitel ur den boken... rå och brutal bok men sååå spännande, rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar