Summa sidvisningar

onsdag 22 juni 2011

Väl hemma igen....

Hemma igen..... lämnade Åland med lite vemod.... men även med glädje över mitt hem... tänk om man kunde kombinera dessa två.. då vore det huur bra som helst.... om man kunde skära ut sin tomt och hus här på Åminne och ta det med sig dit vore livet nästan perfekt...Vi har lekt med tanken på att ta ett års tjänsteledigt och bo där ett år men inget är bara så enkelt mera när man har hus och skolflicka. Som Johan brukar säga...: Hade vi kommit på det så länge vi bodde i lägenhet så hade vi farit vilken dag som helst. Vi stortrivs där båda två. Men vem vet ...kanske en dag.... Det bara känns som om.. när jag är där... att jag känner mig lite hemma.... kanske jag bott där ett tidigare liv..... Jag kan se mig bo där..... hur lätt som helst och ha ett jobb jag trivs med... wow.... kanske någongång.... Vore roligt också att bo lite närmare min vän och hennes härliga barn... de ligger mig såå varmt om hjärtat.... 3-åringen kom in i rummet när jag packade på söndag f.m. .... och sa: "Jag vill inga att ni åker....
När båten lämnade Mariehamn sa Johan högt mot Mariehamn :" På återseende nåt annat år".... och min dotter vinkade i luften ut mot staden och sa högt..."Hej då Åland... vi syns i höst...." :)

Men hemma är jag och det blev till att ta tag i vardagen på en gång med räkningar som skulle betalas... mat att inhandla för det enda vi hade i kylskåpet var lampan och nåt som luktade konstigt.... och idag åkte alla mattor ut och jag storstädade hela huset till midsommmar. Hann även gå igenom Emmas klädskåp och rensade ut för små kläder.... blev hela tre påsar som åkte ner i källaren. Tvättmaskinen var igång hela dagen och kläderna torkade susens i blåsten... Jag bara älskar att se kläder på tork ute... det fashinerar mig... jag kan ta en stol och bara titta på kläderna som vajar där.... det är något rent och frächt med tyg som vajar i vinden och luktar gott. Att sen vika undan och sortera kläderna är inte lika roligt men ett nödvändigt ont.

Det kändes som om tiden gick långsammare när man var bortrest för att denna vecka igen känns som om den går i ilfart.... torsdag redan imorgon och snart är det bara en semestervecka kvar... "börja jobba igen- ångesten" har börjat gnaga mig i kanten redan... huvadådi... jag som har det så skönt.... först nu andra veckan känns det som om livet lugnat ner sig.... jag stressar inte upp mig över saker jag inte hinner utan tar dagen mera som den kommer..."Det jag inte hinner idag...hinnner jag kanske imorgon... no worries"... när man jobbar måste man få gjort nåt den dagen man är ledig... och så är det med det.. Kunde bli farligt van med att vara ledig och ha ALL TID I VÄRLDEN......

Nu väntar Midsommarfirande och om vädret tillåter firas den traditionsenligt på sommarstugan men vi får se... god mat och ett vinglas blir det hur som helst.
Glad midsommar till er alla som läser min blogg. Stanna upp och njut av pionerna som slår ut ... av vallmona som är såå mäktiga... stanna och lyssna till fåglarna och njut av livet... Carpe Diem gott folk...Fånga Dagen.. oavsett väder.....:)

4 kommentarer:

  1. Vi är nog lite lika, det där med kläderna ute på tork, tummen upp:)

    Å det är faktiskt lite trevligt på jobbet, en ny kille som ska vara ännu 2 veckor efter din återkomst, han kan man faktiskt vila ögonen på ibland;)

    Å ja, flytt till Åland ja, när min mor går i pension har det bestämts att den där villan ska vara byggd å hon å John flyttar dit. Kanske bygger vi en till bredvid så följer ni med. Skulle Geta å Tallbacka passa bra...

    SvaraRadera
  2. Hmm...Geta.... noupp.... för långt upp enligt mig.. Jomala är perfekt till tusen... inte långt in till stan därifrån.... och nära Kantarellen där de har världens godaste bröd... och härlig Brie ost.

    SvaraRadera
  3. Glad midsommar! :) /Anna Maria

    SvaraRadera
  4. Det samma till dig vännen.... Glad Midsommar Anna-Maria!

    SvaraRadera