Summa sidvisningar

fredag 17 juni 2011

Borta bra .......men hemma bäst...........

Veckan här på Åland börjar gå mot sitt slut... vemodigt på ett sätt men alldeles bra också kan man tycka. Jag börjar längta hem, till mitt hus och mina saker och mina vardagliga sysslor..... därför har resan fått sitt resultat... jag kom ur mina vardagliga sysslor med måsten och har bara fått vara....men nu är det helt ok att åka hem och diska...handla mat... dammsuga... och jag börjar längta hem till mina blommmor som jag lämnade hemma i knopp... hoppas jag hinner se någon vacker blomma helst... och mitt jordgubbsland med de många knoppparna.
Min dotter har allt mer "dryyft" efter sin hund och hon har inte lika mycket energi att leka och engagera sig mer... hon börjar dra sig allt mer för sig själv... som hon är van att vara.
Johan kom ner i torsdags och vi har idag spenderat dagen ganska mycket för oss själva... Vi har hälsat på hos Johans moster och Johans kusin. Hon bor ute på Eckerö så dit är det en bit att köra men vackert är det så det förslår. Lite synd att det regnat hela e.m. och kvällen...Eckerö gör sig bäst i solsken med sina röda bodar och havet i bakgrunden. I morgon kommer postrodden i land på Eckerö roandes från Grisslehamn och vi tänkte fara dit och se det om vädret vore lite bättre än ikväll.

Jag har idag köpt mitt obligatoriska smycke från Gullviva handelsbod... Ett måste för mig när jag är hit...lämnar aldrig Åland utan ett nytt smycke... värre laster kunde man ha... I år velade jag en aning men bestämde mig för ett enkelt smycke som heter "signs"... Älskar det bara! När vi gick in dit sa min man att snart börjar de känna igen oss här eftersom vi kommer hit en till två gånger varje år... och mycket riktigt... när jag skulle betala i kassan frågade ägaren av mig om jag ville ha deras stamkundskort om jag nu har flera av deras smycken... :)

I morgon väntar sista hela dagen här och vi tänkte fara till Mariebad en gång till för vår dotters skull och kanske uppsöka någon restaurang till kvällen.... Sedan hem till vardagen och hur trött jag än är på den ibland... är det en del av mig som väntar på den.... Home is where your heart is.....

1 kommentar:

  1. Låter som det varit en lyckad vecka. Var finns förresten Gullviva handelsbod, låter intressant, vi ska ju vara fre-mån denna gång å hinner kanske med lite sight-seeing :D

    Två låtar poppade upp i huvudet när jag läste sista meningen.
    #1. http://youtu.be/sn_N9UCLK_U
    #2.http://www.youtube.com/watch?v=t8OAFOkuc-8

    SvaraRadera