Summa sidvisningar

måndag 6 juni 2011

Semesterdag 1



Den här fick jag av min dotter imorse.... tippa man blir glad i hjärtat....

Vilken kanonstart på semestern.... Den inleddes kl 15:05 senaste lördag och kommer att pågå i 4 veckor framöver..... Härligt! Att ha semester i Juni betyder att den kommer väldigt hastigt på, man hinner inte direkt börja vänta alldeles för länge....men ledighet säger man ju inte nej tack till. Vi har ju haft två dagar med kanunväder...varmt och soligt. Söndagen spenderades i trädgårdslandet, måste befria lökarna från en del ogräs, de växer så det knakar, roligt att se, mina rädisor växer också fint..några dagar till så använder jag den första...salladen ser också bra ut, har täckt allt med fiberduk i år mycket längre än jag brukar och jag har just ingen ohyra på någon växt...ÄN! På söndag var min dotter på en kompis födelsedagskalas så jag passade på och tog plats i gungan bakom huset och tillbringade e.m. i solen läsandes en bok.... länge sedan sist så det var jätte skönt. Det här är annars hjärtat jag fick av min dotter på morsdag.. passar suuper omgiven av blommor...


Idag var första avlönade semesterdagen och jag började men projekt nr 1 redan från morgonen: Måla ladan... min dotter och jag målade en sida idag... sen tog vi paus...resten av dagen.... man måste ju faktist ta paus också i värmen... man kan få vätske och glass brist... så det var inget annat att göra än att cyckla iväg in till stan och till glasskiosken... :) Och det bästa av allt är att de lovar vackert väder hela veckan...som det ser ut nu.... roligt om det håller i sig... vacker väder är en Guds gåva om man råkar ha semester. Ladan ska nog bli målad färdigt men om man MÅSTE fara till skären... så bara MÅSTE man.. inget att göra åt det... lika farligt att ignorera det som att insjukna i glassbrist..:) I kväll fiskade jag och min dotter och hon har förvånande långt tålamod att vänta på at det nappar...vi fick en som var 10 cm.....mellan ögonen...:) Nu har en fin dag gått mot sitt slut och friden sänker sig över Johnsons.. jag hoppas på en bra dag även imorgon...

3 kommentarer:

  1. Pauser ÄR viktiga, speciellt för glass å villabesök, man måste göra uppoffringar ibland....

    Den sista bilden blev riktigt bra, kanske du kan knäcka extra som fotograf :D

    SvaraRadera
  2. Den sista bilden är bra....till skillnad från de två första som....vadåå?? :)

    SvaraRadera
  3. Nu ska vi inte ta det så allvarligt, alla bilder är fina, den sista har bara det där lilla extra.....jag ska sluta kommentera dina bilder tror jag :P

    SvaraRadera