Summa sidvisningar

onsdag 3 september 2014

Tillbaka... baklänges... ;)

Hej..... Remember me?

Jag skrev mitt senaste inlägg 5 juli.... och de stod inte heller så väldigt tätt innan heller.... Jag har funderat en aning på bloggens vara eller icke vara då jag inte ser ut att finna motivationen att uppdatera den så ofta man borde... Eller jaa... borde och borde... det är ju MIN blogg och man bestämmer själv vad man vill säga men lets face it... jag blir nog aldrig lika stor som några av de här mode eller inredningsbloggarna är....

Varför då tystnad: Jag kan ju i alla fall säga så här: Ibland är jag mera "utåt" och då har jag skrivflow och är mera vad ska jag säga förmedlande och ger av mig själv.... och ibland är jag "innåt".... Funderar mera, självcentrerad kanske, tänker mycket, är kanske aningens nere i sinnesstämning och då skriver jag inte. I sommar har jag faktist varit rätt mycket "innåt".  Som alltid då jag är lite nere hakar sömnen upp sig och jag får det lite kämpigt med det, omändringar på jobbet inför stängning av avdelning och omplacering sysselsatte mina tankar en del i sommar Vi inledde nya stöduppdrag, ett riktigt utmanande och roligt men ett som gick lite fel och vi måste backa och avbryta. Och då kämpar jag alltid med lite skuldkänslor.

Tro inte sommaren har varit härlig ändå med vackert väder och sommar ute på sommarön..... och visst har jag varit "happy happy..... men ändå mera "introvert" än extrovert som det så fint heter.  Därav ingen skrivflow alls. Jag har en hel drös med tankar jag haft i sommar och som jag gärna skriver om men jag tar det lite eftersom och inte allt på en gång..... svårt att uppdatera hela sommaren i detta mitt: " Ursäkta min fråvaro- anförande".

Såå jag tänker börja bakifrån ....logiskt nog och visa lite bilder från vår villaavslutning....  Hade jag inte haft huvudvärken from hell hade det varit perfekt men ändå ack så bra. Jag får till en början tacka Gud för att han släckte blåsfläkten passligt nog till lördagen.... med en veckas hård vind blev jag aningens nervös att det inte skulle lugna sig till lördag.... men mirakulöst var vindarna helt passligt lagom till lördag.... ett säkert tecken på att Gud hör bön kan man ju säga.

 Vi hade en trevlig kväll med svärmors jätte-goda mat och vi tände faklor och ljus i massor, både inne och ute. Emma väntade på mörkrets inbrott redan fyra tiden så hon tänkte få lite lång tid innan det äntligen blev lite skymning.

Dukningen från kvällen.... Man tager vad man haver... så låter budordet på villan.... helt trevligt och rätt fint fast inte alla färger passade ihop.   Vi åt Gravadlax, sallad, Pulled Pork, potatis och jättegod sås a la svärmor. Faktist enda bilden från kvällen, kort tagna i stearinljussken blir inte bra... har försökt.
Jag har såå älskat vakna alla sommarmorgnar då man kommit ner i köket och sett vattnet och solen genom vita spetsgardiner..... måste fota detta sista morgon-njuta-kort.

"Sista måltiden"..... Sista morgonmålet i sommarstugan för denna säsong, vet ni att kaffet smakar allra bäst just här.... Inte bråttom någonstans...
Sen blev det plocka undan och packa, packa..... sängkläderna skulle packas ner, alla extra sommarkläder tas hem och tvättas. Denna sista städning gör man alltid med vemod i hjärtat. 


Tack kära sommarstuga för denna sommar, vi har skrattat, njutit, fångat dagen, varit ett med naturen, levt minimalistiskt, varit närvarande med varandra och haft en underbar sommar....

Hade så gärna tagit äran åt mig för att ha fotat den underbara morgonsolen som kröp upp bakom grannholmarna på söndagmorgon.... men eftersom det är taget kl 6:00.... så.... I say no more. ;)




1 kommentar:

  1. Det kanske inte blir så ofta uppdaterat men det du skriver är alltid tänkvärt, intressant och bra! Keep up the good work!

    SvaraRadera