Summa sidvisningar

onsdag 17 augusti 2011

Mår skiit!

Jag måste hinna skriva ett litet inlägg så länge jag orkar hålla upp huvudet... har lite dåligt samvete då jag inte hunnit skriva dess mera om mitt liv nu men de stunder jag hunnit sitta har jag inte hunnit samla tankarna så länge att jag hittat på nåt intressant att skriva om BARA vardagen. Orsaken till att jag har begränsad tid att orka hålla upp huvudet är att jag inte mår riktigt bra... bäst mår jag i liggande ställning. Jag mådde inte så vidare redan igår morse... trött så in i bomben. Lite ont i magen.... jag började under dagen få feber också så jag hade 38 i temp hela dagen igår..... Då hissas rödflagg för en sjukskötare...Feber...ingen förkylning... =Infektion.... men var??.... Jag gick igen om hela listan... de klassiska tumör teorierna... mag cancer, tarmcanser... någon elak bacill som gör att jag kolar vippen innom 24 timmar....Det kan ju inte bara vara en lindrin maginfluenssa...åhnej! Jag har noll matlust.... skulle kunna klara mig helt utan mat egentligen.....Idag har jag också stegring med tillhörande illamående.... great! Är hemma från jobbet idag och det var under tvång av min man.... brukar vara det... jag SKA till jobbet fast jag så har huvudet under armen... Sååå nu ligger jag mest på soffan och funderar ut hemska teorier om hemska sjukdomar och döööden. Så nu hade vi anvhandlat det....Jag mår skiit helt enkelt!

Vilken tur att jag mådde bättre i helgen då... Vi var på ett alldeles underbart bröllop i Borgå. Min kusin gifte sig och det var såå roligt att fått vara med. Fint ställe ner vid sjön... vackert brudpar, god mat, vacker dukning och trivsamt program. Allting var så WOW att Johan ibland måste påminna mig om att stänga munnen.... och se van ut...:) När jag hämtat maten från buffe bordet kom en servitör och buffade in stolen under mig när jag skulle sätta mig... WOW... jag påtalade lite mer av den varan av min man också som gladeligen själv satt sig på samma gång och redan börjart äte med god aptit.... mera gentlemän fasoner åt folket är min åsikt! ..:) Under turen ner till Borgå passade vi på att besöka IKEA..... x 2 .... första gången hade jag med mig en hungrig man.. så då rusade vi igenom allt... alltid när jag hittade nåt intressant och stannade för att påtala att det här kunde vi ju behöva så var han försvunnen... Han försökte hela tiden tänka ut en genväg...så att man inte behövde gå igenom allt... Nästa dag ..EFTER frukost for vi igen och jag hittade massor... sved i börsen men jag köpte ingen onödig sak alls.

Skolan började i går och Emma började på första klass... var dit med henne första timmen men hon vände sig tillmig när de for ut på rast att "Do fåår fa hejm no".... så täär va he...hon är ingen lite tös mera... jag brukar skänta med henne och säga " Förr va du lill och gulla..no e do bara gulla..."...Det ser ut att gå bra och läxor börjas väl vad tiden lider. Verkar ha lätt att lära sig och tycker om skolan så jag tror nog det ska gå bra. . NU måste jag ner med huvudet för om jorden inte börjat snurra hårdare så är det mitt huvud som känns såå..

Tills vi ses igen.... Ha det gött.....ele helst liiti sämber än jag så e int ja eismend.... :)


3 kommentarer:

  1. Först KRYA PÅ DIG!!!! Vill snarast se dig på banan igen.
    Å sen IKEA.....2 gånger....YOUR HOOKED :D:D!! Tillåt mig att småle :P

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att du är döende, på riktigt! Jag hade själv underlig mage för nån kväll sen. Ingen feber, men lite illamående och allmänt tung och konstigt i kroppen. Det gick om över en natt sedan. Kanske du drabbats av nåt liknande, men det tar hårdare på dig för att du är äldre...;o)

    SvaraRadera
  3. Tack TH!!! Jag gör mitt bästa för att krya på mig...jag borde komma tillbaka så fort som möjligt och förhindra de många "maku-pala"burkarna jag har på känn blivit utdelade... Och det där med att vara HOOKED.... No way... Inte imppad alls.... var det före jul ni sa att ni skulle fara en sväng eller....?

    Och sis..... Det här är inget vanligt... det är så ovanligt att man som sjukskötare blir orolig... och då börjar man tänka på döden.... så har man liksom garderat sig... Och det där med att vara äldre... haha... så många år skiljer det inte... no way... !!

    SvaraRadera