Summa sidvisningar

söndag 21 augusti 2011

I am back...... så småningom.....

Okej..... Det var en seg sort det här men jag tror det börjar ordna upp sig..SAKTA men säkert. Mina prov jag tog hos doktorn visade inget speciellt så hans teori var nog något slag av magvirus som drabbat mig. Jag har då aldrig haft dess like kan jag då säga....nockade mig helt. Inte behövt kasta upp men om man säger som så..kranarna var öppna neråt.... jag skulle då inte röra mig långt från wc... och i sociala sammanhang innebar detta ett problem... sen så var det ju Juthbacka marknaden på fredag och fast jag mådde skiit SKULLE jag dit...Jag skulle ju inhandla mina Hoyor för i år och det tänkte jag inte missa bara för lite diarre'..... Jag räknade ut att om Hoya-Tanten stod på exakt samma ställe som ifjol skulle jag hinna precis... jag hade planen taimad och klar... Jag räknade in kanske nån jag måste stanna och prata med men om jag höll det kort och mötte max två bekanta och bröt av det efter tre minuter skulle jag hinna... Vi kom dit bara för att se att Hoya tanten inte skulle komma förrän på lördag.....jyst så.... jag sa åt Johan att nu far vi hem alla...FORT! Johan som inte är så förtjust alls i marknaden tyckte att det här var det bästa året han upplevt marknaden... snabbt! Jag var kallsvettig innan jag kom till svärmors igen....

Lördag var bättre... så länge jag inte åt alls var det bästa dagen. Emma deklarerade redan på morgonen då vi kom till farmors att "Idag kan mamm prupp".Återvände till marknaden lördag och inhandlade mina hoyor som jag ville ha och några nya spännande skott jag inte hört om förr. Jag frågade försiktigt om hon möjligtvis hade en Onychnoides.... OCH DET HADE HON! Min lycka var gjord. Fick även tag på en Imperialis Borneo Red och en Thomsonii. Meliflua och Erythrostemma var nåt som bara följde med ...spännade att prova nytt. Lite besviken var jag att hon inte hade med skott till multiflora men hon hade hemma så kanske jag gör ett besök.
Sen var jag nöjd den dagen... är egentligen inte alls intresserad av de gamla grejerna. Har fullt av dem hemma.. och porslin och glas intreserar mig inte ett dugg.... lite kläder tittade jag på och de hade faktist lite barnplagg som var helt bra att använda igen. ... fast några bottennapp fanns också. Hittade en film (ny) med Mäster detektiven Blomqvist åt Emma och en svartduk med dödskallar på. Det är inne nu att vara sjörövare och pirat, hitta skatter och sånt... och med en hemsydd lapp för ögat och den nya duken var förvandlingen komplett.... så nu är vi pirat då vi vaknar, äter lunch äter kvällsmat och går och sover. Är liite emot att köpa dödskalle grejs åt barnen ..tycker inte om symbolen riktigt men i utklädningssyfte är det förlåtligt tycker jag.

På kvällen gjorde min man middag. Jätte god lax som han rökte. Harmt bara att jag inte kunde äta så mycket men jag tog lite ändå det var ju så gott. .... borde kanske börjat med nån soppa istället för potatis och lax.... så vi var nere på noll i formkurvan i morse igen.... Spydde lite och sen iväg till jobbet...Jag SKULLE dit så det var bara att svälja och åka iväg. ... det gick... med mycket limsa skvättar och mycket frisk luft med jämna mellanrum. Nu känns det ändå som att det blir nog bättre vad tiden lider....

Idag är det annars vår bröllopsdag, 7-år har gått jätte fort. Fick en underbar bukett av min man med mörkröda rosor och vita liljor. Skulle inte vilja dela livet med någon annan man i hela världen. He int nan aade som förstaar se på "jåånona" miin"....

2 kommentarer:

  1. GRATTIS PÅ BRÖLLOPSDAGEN får jag börja med, å skönt att du börjar vara back on track. Ändå skulle det ju vara kul att veta exakt vad det där var och var det kom ifrån. Å bra du fick nya Hoyor, jag vet ju bara sånt jag blir påtvingad men Imperialis Borneo Red låter intressant :D

    SvaraRadera
  2. Tack för det...! Jaa du vad det här var som jag insjuknat i har jag inte en susning om men tycks faktist vara nåt som går...
    Kanske en Imperialis Borneo red skulle pryda ditt fönster också en dag...din mor och jag behöver nämligen ditt fönster så det är helt egennyttigt.... men du skulle ju få njuta av de vackra blomstren sen... :)

    SvaraRadera