Summa sidvisningar

måndag 8 augusti 2011

Räddaren i nööden....maammmaaa!

Ska bevista ett bröllop i Finlands huvudstad till helgen.... och min dress var klar....fit for fight. Hade den perfekta dressen... tog fram den och snoffsade till den i helgen, Tänkte att jag kan ju sätta mig på den en sväng... Kjolen gick bra men övre delen kändes lite trång.. en aning. Så jag satte den på mig....hmm...det skulle jag INTE gjort.... Den satt inte alls bra...eller egentligen satt den väldigt bra.... stenfast! Paniken steg. Den här kunde jag ju inte ta alls... jag har ju inte gått upp i vikt i sommar... det måste vara för torr luft i min garderob som gör att kläderna krymper.... PANIIK!! Det är exakt 5 dagar innan bröllopet och jag har ingen övredel till min kjol. Min dotter föreslog att jag skulle ha min osynlighetstopp som är såå fin... (vet ej av vem hon får sådan humor?) Jag skrattade INTE!! Gick snabbt igenom hur mycket tid jag hade att fixa en lösning.... att stressa iväg till stan och försöka hitta en helt ny klänning lockade verkligen inte. Jag lever i helt fel tid vad gäller modet. Jag kunde inte sova natten till måndag... försökte hitta en bra lösning, gick igenom allt jag hade i garderoben i tanken och ...INGET passade... Så kom tanken...EXTRA TYG.... jag hade någonstans extra tyg som hörde till kjolen... Jag steg upp 00:30 och började söka...och YES jag hittade... Det borde räcka... Min räddare i nööden mamma kom hit ikväll och måttade så nu ska hon försöka fixa en ny topp på ....kort tid...Innan vi började måtta fick jag henne att lova bränna lappen med måtten efter användning... :) Så nu hoppas hoppas.... Hon ville jag skulle prova den tidigare toppen ännu ett varv för att se om det gick att åtgärda problemet och jag sa att då kommer jag inte ur den igen...EVER! Jodå sa hon...visst visst!...
Efter tappra försök tänkte jag att ja jyst så... jag kommer att få ha den på mig resten av livet... Jag blir begraven i denna.. och då jag ligger där på "lie de parade"... kommer släkten att säga "Noo va hon åtminstone ett vackert lik"......:)

Jag undrar var jag satte mina joggningsskor och gångstavar... ..
Nu till operation sanering av torr luft i garderoben...luftfuktare kanske är bra...?

1 kommentar:

  1. Undrar om virket till våra garderober kommer från samma träd :P Tror själv kläderna behöver mer luft, för trångt i garderoben så de krymper sig själv för att skapa mer utrymme... :D

    Joggingskor kan jag inte hjälpa dig med, inte ägt några sådana detta århundrade. Gångstavar däremot finns på min klädhylla, på exakt samma ställe där jag placerade dem när jag kom hem med dem, julklappen från Nykarleby Stad nu flera år gammal man ännu oanvänd. Svart mössa på köpet ;)

    SvaraRadera