Summa sidvisningar

söndag 10 februari 2013

Den lediga helgen avklarad

En ledig har jag bakom mig och jag har klarat den utan att blivit inkallad till jobbet... ej heller insjuknat i magsjukan som härjar.... nog för att jag kännt av både det ena och det andra... och kanske mest inbillning faktist men idag var jag faktist orolig i magen så jag tänkte at " jaja... He va int naana tå"... Fram me spyämbaren"... men det resulterade i några wc besök och sen redde det upp sig... Prisa Gud!
Lördagen körde vi ut vår nya spis till vår villa ute på holmen.... även skorstenen var inhandlad och utkörningsklar så den kördes ut... Jag tänkte vara med men eftersom vår Emma varit så snorig och halv hängig tog vi inte henne med på isen i iskall vind... och således stannade även jag hemma. Johan och svärfar gjorde jobbet i isande kall vind och spår på isen som drev igen hela tiden.  Men nu är skorsten och spis där bara att montera till våren så det gläder oss ofantligt.
Emmas småkusin kom på besök istället och vi hade en trevlig dag här hemma också... han är så Lill-gammal den killen att det är roligt att tillbringa en dag i hans tankesfär... när hans pappa hämtade honom sa jag till honom att han måste komma på nytt en annan gång då... snart så vänder han sig mot mig... ser lite fundersam ut och säger... : " Jag kan komma imorgon om jag har tiid... och jag tror jag har tid imorgon.... jag tror jag är ledig... jag ringer dig!" Han kommer att gå långt den killen... man blir liksom glad i hjärtat av honom.

Idag har vi tillbringat förmiddagen på Härmä spa...i simbassängen där.. Vi var dit med fammo och faffa på en dags avkoppling med bad och lunchen där.  Riktigt roligt och behövligt faktist. Man unnar sig alltför sällan.... tanken på att man TROR att man måste åka långt för att ha trevligt... en rolig dag.
På eftermiddagen bjöd jag mig själv in till en kompis som jag hade glömt meddela att jag skulle komma... men vänta nu... jag brukar ALDRIG meddela att jag kommer... roligt med en pratstund...

Jaa... glömde berätta att jag var på teater i torsdags... En Handelsresandes DÖD.... Lät dramatiskt... men riktigt bra pjäs.. tungt ämne och dysfunktionell familj.. men såå berörande och såå utomordentliga skådespelare...
Det här var urladdningsscenen som stannade hos mig länge efteråt...


Gå gärna och se den... sevärd....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar