Summa sidvisningar

lördag 2 februari 2013

Dagens BÄSTA genom tiderna artikel.

Jag måste få kommentera det BÄSTA genom tiderna som någonsin skrivits på en dagstidning... Publicerad i Lördagens ÖT på familjesidorna...
Jag känner mig som en gammal kärring som sitter och har inget annat att göra än att kommentera ALLT och ALLA.... men idag tog det då äntligen upp till discussion nåt som har sååå till den milda grad retat mig och jag ställer mig upp tantlikt med sticksömen och skanderar högt... : Äntligen ett ord i rättan tid.

Anna Bratt hade ett reportage med hon Ann Söderlund..från Sverige som är något familjerådgivare... allvetare inom familj och bloggare och jag tror sexrådgivare också om jag inte minns fel.

Artikel börjarså här och jag citerar:

" Dagens femte bebisbild i Facebook flödet föreställer ett kladdigt litet plyte med texten "lillen vill helst äta själv"....
Jaha?
- Jag stör mig på det där, det är ingen utanför föräldrarnas värld som BRYR SIG. Man får tänka efter och kanske varannan gång strunta i att sätta upp det som status. Det blir så substanslöst säger Ann Söderlund"

AMEN!

Hade inte kunnat säga det bättre själv.... JAG BRYR MIG INTE... Jag vill helst inte ha min facebooksida full med bebisbilder... bebis sittandes i stol... bebis sittande i bilstol... bebis.. ätandes.... bebis med sked i mun... bebis .... I dont care... vad bebisen äter... vad han tycker om för mat... när han sover... hur länge han sover och varför han är gnällig...inte alls faktist....

Korten och berättelserna hör hemma tycker jag i ett familje fotoalbum.. de är säkert viktiga för föräldrarna och en dokumentation över ett barns uppväxt men JAG har inte frågat efter dem... inte velat ha dem och för mig spelar det ingen som helst roll om han kinkar vid maten ... om han äter fisk eller kyckling....

Artikel fortsätter med att nämna Tomas Hemstads krönika  i tidningen OTTAR.
" Han påpekar att de som lever utan barn ofta känner sig utanför."....

och så ÄR Det .... jag är inte längre överkänslig för det här med barn... är genuint glad för folk som blir gravida och får barn... det är inte det men kanske ämnet fortfarande är aningens känslig... jag vet inte. Kanske andra ytligt bekanta med mamman/pappan ifråga ÄÄÄLSKAR få korten på sin sida... vad vet jag... men mig stör det!

Ann Söderlund fortsätter: " När man får barn skapar man en liten värld tillsammans med bebisen och den andra föräldern- det är naturligt och nödvändigt. Men någon gång måste man inse att omgivningen INTE har samma uppfattning om att lillans första tand är ett mirakel som tål att dryftas på middagar i månader framöver."

Till det säger jag också AMEN!

Jag har ju en relation till mamman / pappan.... inte barnet.. och det vore roligt att någongång läsa EN status uppdatering som handlar om NÅGOT annat än barnet... barnet som jag inte känner. Något enstaka kort eller uppdatering är väl hlet ok... men inte hela tiden... Bilderna och berättelserna hör hemma i fotoalbumet hemma med text ... inte på facebook... bespara mig är ni snälla... Jaa jag vet ... ni tänker Prytt-Bytto... och kanske det jaa... jag är en stolt Prytt-Bytto som tydligen och för en gångs skull inte är ensam i världen över att tycka så här.
 Kanske man då som nybliven föräldrar tänker så här att jaja... hon får väl tänka vad hon vill det här är min värld och jag lägger upp vad jag vill... så det så... men titta lite ut ur bubblan... det finns andra verkligheter... andras vardagar också som inte innehåller bebisar... facebookvänner  som inte behöver veta allt... ej heller vill veta alllt!

Nu ska ja fara och lugn neeer me liiti....Tack för mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar